Ris och Ros

Fy sjutton vilken otroligt härlig vårdag det har varit idag!
Jag fick sådan lust att skriva idag för att jag bara känner mig glad typ och vill skriva av mig :)
Därför tänkte jag göra en liten Ris och Ros, mest för att rosen gjorde min dag lite extra bra, grädden på moset, pricken över I:et.
Rosen idag går till SL:s buss chauför
Jag och Ronja skulle åka och fika hos Camilla, vilken är en herrans omväg med många bussbyten, okej ett tågbyte och ett bussbyte, med lite väntetid i mellan, men fortfarande omväg med komunaltrafiken. Då är den bussen jag sitter på några min sen och jag ser att den jag ska byta till är framför och hinner åka från stationen när min buss är framme, bara några stationer till så åker de olika håll och det är en halvtimme till nästa.. Så jag skyndar fram till chaufören för att be honom på något sätt hinta till bussen framör. Medans jag går fram säger han i högtalarna att han kan be bussen vänta om det är någon som ska med, jag kommer fram och säher "ja tack gärna om du kan!" och så ropa han ut i radion till bussen framför och bad den stå stilla för att en passagerare skulle på, EN alltså bara JAG. Hur gulligt är inte det!? En liten men otroligt vänlig gest, sådant är viktigt att ta till vara på, så han får en Ros :)
.
Sedan har jag direkt inget Ris, men om jag måste ta något som var lite jobbigt så går det till Ronjas handling idag när jag skulle plocka upp ja nr 2 (som iofs är ris i sig).
När jag skulle plocka upp härligheten så sprätter Ronja så fint efter sig, lite grus och gräs, men nu kom det små kardborrar av något slag, som jag stack mig på genom påsen, usch och blä!
.
Som ett fint avslut på denna dag och kväll (har jobbat på kvällen också) så vill jag säga Tack min fina underbara älskling som gjort jätte god omelett :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0