Tänd ett ljus

Ja det blev så att jag åker själv för att tända ljus på skogskyrkogården, ingen hade möjlighet att följa med. Men det blir nog mysigt, kommmer säkert vara jätte fint.

 


Back on track

usch vad dålig jag har varit på att skriva, jag har verkligen inte orkat för efter haloweenfesten blev jag å min pojkvän (å typ resten i familjen) sjuka. Sen har det varit praktik å en massa att skriva, ja tiden räcker helt enkelt inte till. Men nu är ja back on track igen, hoppas jag.

Idag ska jag storstäda mitt rum, det är total KAOS just nu, men snart blir det fint igen :) vid 3 ska jag åka å tända ett ljus till minne av min farfar (gick bort för 1,5 år sen) å förhoppningsvis följer Emil med mig oxå, annars får jag åka själv.

Rebecca å min farfar uppe i norrland (å dom söta vovvarna, Loke å Balder)


Juuste! Bilderna från haloween, alltså de resterande 200, kommer förhoppningsvis ikväll!!


Inte långt kvar nu

Snaaart blir jag hämtad av Martin å då ska vi åka mot Marlénes land, jag är inte riktigt klar än, men jag ska skyynda mig nu! Jag ska vara en djävul precis som alla andra år haha! Jag hoppas inte min förkylning ska förstöra den här kvällen som jag sett fram emot så långe, blev liksom blixtförkyld igår kväll å nu nyser ja hela tiden å är täppt.. -.- Måste göra mig klar nu!



I gotta a feeling, this gonna be a good good weekend!

ååh, det är fredag, det är helg, det är sovmorgon, JAG får sova! :D

Ikväll hade vi en jätte mysig middag med familjen, även mina styvsystrar å min styvfar, väldigt kul :)

Imorn! Blir det kul! Party på landet, med nära och kära, kan det bli bättre? tror inte det va, kommer blir grymt! Jag vet inte varför jag är så taggad, men jag är verkligen taggad till 100%! Ska fixa inför min utklädnad imorn hihi, sen ska ja sooova :) (Hoppas ja inte blir förkyld, har känningar på det...*håller tummarna*)

Bilder från 2007 års haloweenfest

Jag, Lovisa, Jasmine å Jossan

 

Jag å Lovisa (kolla in mina ögonfransar haha!)

 

Jag (crazyface) å Lovisa

 

Jsamine å Jossan, mer pusskalas haha!

 

Duktig som jag är kör jag vatten (varannan vatten som man brukar säga)

 

Första fotot på mig, å marléne (definitivt inte sista haha)

Den kvällen minns ja, särskillt, vårt snack, bitchslappen å allt annat..!




Update

Usch då vilken dålig uppdatering! Blir så när man är med sin pojkvän, då har man inte lika mycket dötid längre (vilket är positivt!). Så härligt med torsdag, bara en dag kvar till helg, å vilken helg det kommer att bli! Jag ska ha med mig min kära systemkamera å fota som bara den!

Haha den här videon var riktigt rolig!

 

 


Duktiga jag idag

Jag har ätit en fantastisk middag ikväll, jag är helt enkelt bäst på att göra pannkakor. Jag ska nu iväg till gymmet å förbränna de kalorier jag just ätit :P Efter det är det desperates houswifes ;D

min middag, pannkakor! Ser goda ut va? eller nåt fel kanske..?



Nejdå inget fel, jag gjorde det med flit..


Jag gjorde CHOKLADPANNKAKOR!


Kocken myself haha :P





en kilometer= 10 kalorier?

Idag var första dagen på min nya praktikplats (VFU numera kallad) Det var jätte kul! Har fått en lite småstökig klass, men jag gillar den ändå :)

Har även varit duktig idag å joggat några kilometer med Thereze, sen har jag iofs ätit äppelkaka m vaniljsås å en chokladbit. men det är väl därför man förbränner, för att kunna äta godsaker, right? ;)

Nej dags att hoppa in i duschen å sen sova, har just skrivit ett brev som jag hoppas på, kan inte turen vara på min sida denna gång? hoppas hoppas! *håller tummarna*

Rolig vecka eller vad? :D



party lördag!

Ja nu är det ju lördag!! yeey! Jag, Thirre å Maria sitter hemma hos mig å shottar just nu, sen ska vi ut på krogen, kanske oxå en hemmafest, kommer bli skiitkul!




Friday!!

åå äntligen fredag! såå underbart! Ikväll ska ja ut till min farbror Charlie å hans sambo Anna, ja ska nämligen vara barnvakt åt min lillkusin Tea nu igen, älskar den lilla skitungen! Kommer bli en riktigt rolig helg :)
Imorn ska jag kanske ut med flicksen på krogen, det är tema "den lilla svarta", om jag orkar följer jag med.

Nu ska ja fixa lite saker, har lite bråttom till busen, tar mer än en timme att åka ut dit!


Hon har gjort det igen!

Ikväll ska jag på "bytis" hos Rebecca, då ska vi äta god midddag, umgås å typ byta saker som man tröttnat på i sin garderob, låter jätte kul! Jag har samlat ihop lite kläder, får se om det blir nåt "nytt".

Just nu sitter jag å mumsar i mig en cupcake som mamma har bakat. Hon har lyckats igen! Den är himelsk! Det är en vanlig muffins med chokladbitar i å den är toppad med chokladglasyr som bara smälter på tungan när man äter den.. Finns inget bättre än hembakat :)

Mammas cupcake, mums!



Så hur gick det idag??

Jag fick jobbet!! Kontraktet påskrivet å klart! Börjar jobba på Vi, så i november kan man se mig sitta bakom kassan i affären i fruängen :)


Kontraktet är påskrivet, jobbet fixat ;)


Håll tummarna!

Nu ska jag iväg på det där mötet, jag håller verkligen tummarna nu! gosh! Jag är såå nervös, ja hoppas verkligen det går  bra nu :) dags att gå! ciao!


Mardrömmar

Usch vilken natt det här har varit, har drömt mardrömmar hela natten, vaknat hela tiden och så fort jag somnade om så drömde jag igen! Det var länge sen man sov så oroligt måste jag säga. Det kan bero på att jag sett många skräckfilmer sista tiden, haha, men ändå vill jag se fler, helknasigt I know! Inatt så var det skräckfilmen redrose som spökade i mina drömmar och även en gnutta the grudge kom in på ett hörn och störde min sömn...

 

Red rose trailer

 


Nu är det officiellt

Nu var det lite för mycket tråk, blev nyss på bra humör igen när jag fick det här klippet nedan av Emil, min pojkvän :) Känns konstigt att säga (skriva i detta fall) orden, men helt underbart! vi är "officiellt" tillsammans nu :D <3 Så nu vet alla vem denna "pojke" är som jag nämner i bloggen ibland :)

haha, så jäkla kul! Kanske är fler som blir glada av att se detta :)

 

 


Kan man verkligen räkna med allt?

Nej det är verkligen inte kul, jäkligt trist.. Vad har jag gjort? Ingenting, men tydligen eftersom ja inte är inräknad längre.. Så många gånger, såå många gånger som jag Inräknat och tänkt på att räkna med och ta med.. ja, kul väldigt kul.. I will remeber this oh yes I will




JAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAA! Jag fick just ett samtal från ett jobb, ska dit nästa vecka, hoppas hoppas det går bra! ååååå vad kuuuuuuuuuuul! :D

Chokladfestival

ååh! Jag skulle verkligen inte banga på att gå på den här utsällningen på nordiska museét! chokladfestivalen börjar idag å håller på hela helgen, det är tävlingar om bland annat bästa chokladmästare och även fina chokladskulpturer. Det här är verkligen något för chokladälskare! Jag funderar starkt på att gå, jag är ingen sån som gårpå festivaler, men nu skull vara undantaget. kanske ska gå imorn (Lördag 10/10 kl. 10-19), vem vill följa med mig? (hoppas man kommer in som ungdom, gratis är kanske lite för svårt..) :D

Biljettpriser

Vuxen 100 kr
Barn & ungdomar, 6-18 år, 50 kr
Under 6 år fri entré


 

Det kommer vara ca 7 TON choklad under denna festival!

 



Äntligen fredaag

herregud, ja vaknade för en halvtimme sen :o usch måste börja komma upp tidigare! Just nu sitter ja fast i Emils lägenhet haha, ja glömde extranyckeln hemma så ja kan inte gå härifrån å låsa, men nån borde ju vara hemma snart..

Ikväll är det feeest! Med Alexandraa (Aller)!! yeeey, jag är super taggad, känns som det var för länge sn nu (förr förra helgen, dagskryssningen), så det är ju verkligen dags nu :D

Cheers!

 

haha poolparty i sommras, ja å alex å boysen

 

galeet kul har vi!

 


Sovmorgon I like

Jag älskar att ha sovmorgon! Vaknade för 30 min sen å nu sitter jag å äter frukost, sen är det iväg till skolan om 40min. Sen ska ja till Emil ikväll och imorn ska jag äntligen få träffa min Jossis! På kvällen imorn blire party med Alexandra Aller å jag fick ta mig mig nån, vem är det tro? ;)

Hehe en gamma bild på mig å Jossan (hennes 18års dag)

 



Farliga Cupcakes

Vilken jätte mysig kväll det har varit. Direkt efter skolan kom Emil hem till mig å vi kollade på film och åt middag med mami å syster. Lite senare kom Alexandra hem till mig, som vanligt :) Vi fick jätte goda cupcakes som mamma hade gjort. När vi tre sen började kolla på filmen så brakade hela sängen ihop, blev för tungt med cupcakes kanske? Dålig kvalité? Eller nåt annat..? haha Donno :P

Måste säga att filmen "I taket lyser stjärnorna" var en riktigt bra film, så himla fin! Både jag och Alexandra satt å snyftade oss igenom filmen, men emellan åt garva vi som bara den. Så gullig film, den bästa på länge. :)

Mammas goa men farliga Cupcakes

 

Hela sängen braka ihop när vi satte oss (strax efter dom goda cupcakesen)

 

Vi fick inte tillbaka sängen, så vi tryckte ner den helt istället

 

En lite lägre säng, men men, den funkar att ligga i haha!

 


Sånt man håller fast vid

Jag tyckte bion var helt okej, den var liksom mysig, typisk svensk film och emellan åt riktigt rolig. Det mysigaste var nog att träffa min lilla mormor å äta middag med henne å så. vi ses inte så mkt nuförtiden, det saknar jag, man får vara glad för det lilla :)

Imorn är det skola, kl:13-16, jobbigt.. noot! sen är det "dejt" med Alexandra Aller, vi har lovat varandra en träff i veckan å det håller vi på! Vi blev så tajta ett tag där när vi blev "dumpade" samtidigt så vi fann varandra i sorgen liksom, and we gonna keep it that way ;)

Den här låten har ja lagt till i min spelningslista, den är ju så himla fin, vilka minnen som kommer fram när man hör den :)

Emilia - Big Big World

 


Bio ikväll :)

Ikväll ska jag på bio med min lilla mormor, vi ska se sommaren med Göran. Jag har hört att den är riktigt bra :)

Jag å mormor för några år sedan

 

Hoppas den är bra.. :)

 


Fotboll is the shiet

Nu har ja kommit hem "igen" haha. Jag har varit på match, yes I'm still goin, med korpen laget, vi vann med 2-1 mot ?.. gamla.. ja vad ska ja säga kvinnor... Riktigt lustigt atts pela mot folk som är äldre än ens mamma liksom. Men hur mysigt som helst jag älskar verkligen fotboll, kärleken till fotbollen kommer aldrig dö ut, never!




Nu ska jag hoppa in i duschen å sen kolla på Madicken (blev så sugen på att se den, riktig klassiker)



Borta bra hemma bäst

Nu har jag kommit hem, var ju på Emils land till igår, sen sov jag kvar där till idag. En kort resumé om helgen:

  • Jag åkte gummibåt för första gången
  • Motorn på båten funkade inte
  • Jag försökte paddla med en paddel
  • Båten drev in mot en ö pga blåsten å strömt vatten
  • Emil simmade med båten å jag paddlade så gott ja kunde
  • Jag åt krabba för första gången, det var jätte gott!
  • Jag kan inte äta krabba (knäcka klor med nötknäckare å skrapa ut hjärnan, blä!) men super gott ändå
  • Jag köpte en jätte fin väska på Belle till FYNDpris
  • Jag åt ostron för första gången, det var okej, men konistensen var som slaim, euuw!

Min nya svarta skinnväska från Belle - 100kr (!)

Jag behövde verkligen en ny väska, stor å praktisk att ha till skolan :)

 




Måste skynda mig

Nu är jag hemma hos Filip och vi har lagat mat, eller jag har lagat mat för han har benet i gips just nu så jag fick göra allt själv. Vi ar haft riktigt mysigt, kul att träffas igen, nu får jag väl komma hit oftare och laga mat å så när han är skadad stackarn :) Ska rusa iväg nu till pendeln, ska ju till Emils land som sagt. ciao!


Skoldag

Det blev ingen skräckis för oss två igår, det blev försent å då hinner man inte se en ickeläskig film efter, så vi kollade bara på lejonkungen 2 å somnade haha!

Nu sitter jag å äter frulle, ska snart iväg till skolan, först förbi marléne med ett usb-minne. Efter skolan ska jag hem å packa för jag ska vara borta hela helgen, ska till Emils landställe :)

Klädvalet idag:

orange/beige lång topp från gina                                              osminkad just nu hehe
ljusblå Jeansleggins från BikBok


Hoppas jag kan somna ikväll...

Nu är Alexandra här å vi ska sätta på filmen snart, om Alexandra kan slita sig från twilight boken (hon fick låna trean av mig nu). Hoppas vi kommer kunna sova ikväll, tur att hon sover kvar så man kan krama om nån om man vaknar inatt haha!





Britney Spears - 3

Snart ska Alexandra Aller komma hit till mig och vi ska mysa å kolla på film. Vi ska se skräckisen drag me to hell och efter det lejonkungen 2, myys! Ska skynda mig så jag blir klar med min läxa till imorn nu, lyssna på den här låten så länge :D
Britney Spears nya låt!

 


Bra skit

Ett litet filmtips från mig, verkar vara riktigt bra. Kommer på bio i november, watch it!


2012

 


Så mycket att göra, så lite tid

Idag har jag ätit en litn lunch med min söta lilla mormor, mys :) Ska snart börja städa (heela huset..) sedan ska jag göra klart min läxa till imorn och efter det ska jag träffa Alexandra, om jag hinenr ska jag försöka träffa Filip också. Mycket att göra, bara att sätta igång!

En mysig låt som är skön att lyssna på vid alla tillfällen:

Dixie Chicks - Lullaby

 

Städa, woho..

 


RSS 2.0