Hemma igen!

Nu är jag hemma igen från Spanien, lite brunare å lite blondare. Vi hade riktigt fint väder hela veckan och jag har har träffat massa nya jätte roliga och gulliga personer som gjorderesan extra rolig. Jag berättar mer senare och försöker få tag på bilder, nu ska jag ut i det fina vädret :)


Inget Pass, ingen Spanienresa

Imorse vaknade jag mer nervös än vanligt, sista dagen innan  spanien då är man väl lite nervös och pirrig över allt. Vad ska man ha med? kommer jag glömma något? Kommer väskan väga för mycket? ja det finns mycket att vara nervös över, men jag var inte nervös över det. Nej jag var JÄTTE orolig över att mitt pass inte skulle vara klart. Jag gjorde ett nytt förra veckan och det skulle ta 5 dagar för det att bli klart, alltså måndag (idag) eventuellt tisdag (imorgon när vi åker!). Jag blev överlycklig, mitt pass var klart, det var bara att åka och hämta. Ja man lär sig alltid något av sina misstag, jag ska alltid vara i god tid med sådana saker hädan efter, det hade inte varit kul om ja inte fått åka med.

Nu ska jag fortsätta packa! :)



Just ja

Juste om någon tycker det är fina kläder så säg till så kan jag tala om var de kommer ifrån ;)

Vilken är din stil?

Här är bilder till vårt projekt, som jag sa innan så gestaltar vi alltså olika stilar med olika outfits, försök gissa vilka stilar det är ;) ( det står under varje bild)


Fjortis VS Rock

Gangsta style


basic, flashig, Rock, Fjortis



De öfvre
(brats)

De som varit modeller är:
Jag, Erika och Hampus

Nu ska jag plugga inför provet å sen sova, bye!


Coming up!

hallo.
jag ska försöka lägga in lite roliga outfit bilder som jag å erika tog för vårt projekt. vi har försökt gestallta olika stilar med olika outfits och snart läggs de bilderna :)

På tisdag ska jag till Spaanieen :D




Rädda mig!

Hej hej, jag är vid liv, men det är knappt, känns som jag håller på att drunkna i arbeten... det är skola, mycket jobb, studentskivor, kompisar, pojkvän, ja man nästan glömmer bort sig själv. Det kommer vara panik kaos fram till studenten så bloggen kommer vara svår att uppdatera, men jag ska göra mitt bästa :) jag ska iaf lägga upp bilder så mkt jag kan.




Är det inte det ena så är de det andra

usch man är verkligen sliten nu, kryssningar fester och jobb, inte direkt ett lugnt lov. Jag är iaf ledig på måndag, ser fram emot en lung söndagkväll och skön heldag på måndag :)

Jag har fortfarande inga bilder från kryssningen, så jag lägger upp en som redan finns på facebook bara för att få en liiiten försmak på vad som komma skall.


Här går jag runt på båten med en flaska passoa och ett plastglass innehållande passoa och fanta.
Och för att göra lite reklam, min söta bi-tröja är från newYorker och Hampus Munkjacka likaså :)

Nu ska jag sova, ska upp och jobba imorgon, har öppningen så jag måste vara pigg då (ska jobba öppning och stängning heeela helgen), natti!

Kryssning 6/4-7/4

Igår kom jag hem från kryssningen, sliten som bara den idag kan jag säga, eftersom vi har druckit från det att båten lämnade hamnen i måndags till inatt/imorse (2-3 tiden). Det finns kanske inte så mycket att säga, eller snarare så finns det FÖR mycket så jag orkar inte ens ta upp det här, men jag lägger upp bilder så fort jag kommer över dom ;)

Ikväll ska jag på en studentskiva, en av mina bästa bästaste vänner Rebecca, som går i hässelbygymnasiet. Den ska vara på chaplins bar, där har man varit förr, jag minns att det var en jäkla massa tequila den kvällen. Den här gången ska det inte bli något sådant, min stackars kropp måste få vila sig lite emellan :)

Jag fastnade i jobbhissen!

Jag satt fast på högsta våningen
Idag när jag var på jobbet så tog jag som vanligt två boxar med kläder som ska ner till herravdelningen, jag rullar in kläderna i hissen, trycker på knappen 2B (butiksplan, alltså entré) som lyser grönt, dörrarna stängs bakom mig och de öppnas inte igen, som de brukar efter ca 3-4 sekunder som det tar att åka ner. Nej de var stängda. Pulsen ökade, men jag försöker lugna ner mig själv. Jag trycker på knappen igen och den lyste igen, men slockande nästan på en gång. Då trycker jag på knappen till den våningen jag var på, knappen slocknade igen. Jag tryckte på dörröppnings-knappen istället, men förgäves. En av hissens lampor släcktes, några var fortfarande tända. NU var jag rädd och jag kunde inte samla mig. Där stod jag fast i hissen på högsta våningen (det finns flera plan, källare och så, jag var ju på 3e våningen). Jag försökte att inte tänka på att det var långt ner till botten, men det gick inge vidare, för det var det jag tänkte på hela tiden. Vad skulle jag ta mig till? Jag kände hur paniken sakta men säkert tog över i min kropp, det kändes som hissen svajade.

Mobilen räddade mig
Som tur var så hade jag mobilen på mig (som jag egentligen inte får ha och brukar inte ha heller), så jag kunde ringa till Jenny som var på planet nedanför mig. Då fick jag förklarat för mig att hissen inte fungerar om man inte trycker på en knapp på övervåningen ovanför hissen. Jaha, så jag skulle bara vänta på att någon tryckte på den, så länge fick jag stå där och känna mig dum. haha och allt som allt tog det väl knappt 1min innan jag kom ut igen. Läskigt att man tappar tidsuppfattningen när man hamnar i en "nödsituation".




Sakta men säkert blir man rik

Ledsen att jag inte skrivit på hela helgen, har jobbat mycket och mer ska det bli... suck! Meen det är pengar :)

cykelpoliser

Idag när jag var på jobbet och höll på att larma kläder, lite dagdrömde och kikade ut på människor utanför förnstret, så upptcäkte jag två poliser på cykel. Det är nog jag som inte har så bra koll, men jag visste inte att det fanns i Sverige har aldrig sett det förr. Jag har bara sett cykelpoliser i TV-serien pasificblue, där poliserna cyklar runt i tighta t-shirts och shorts, lite annorlunda mot dessa poliser som hade full mundering och polismössa.







En bild säger mer än tusen ord

Skivan igår var riktigt rolig, även om det var lite trist att min älskling inte kunde följa med pga hans onda mage, stackarn :/
Men jag hade kul med tjejorna, det går inte att beskriva med ord, jag låter detta collage tala för det själv. (resten av kvällen var lika rolig som det här collaget, haha :P

Nu ska jag kila iväg föt att äta pizza med andra å marléne! :)





Marléne gästbloggar



ALLAS MARDRÖM: SANDRA.


Vi tog denna bild nyss med Angelicas webcam. När vi kollade på bilderna såg vi hur galet läskig Sandra ( i mitten) blev på en bild. Alla blev så rädda så de var  tvugna att kolla bort. Hahaha!

Sol sol och åter sol, Jag älskar sol!

Ännu en dag som man kom hem tidigt på grund av prov, hilma skönt egentligen, finns något positivt med prov i alla fall.

Nu är det väl 3e eller 4e dagen med sol, det måste verkligen ha blivit vår på riktigt. Ja jag vet att jag är tjatig, men jag tror att om jag skriver och uppmuntrar solen och det fina vädret så kommer det fortsätta vara fint :) Eeftersom det är så soligt och varmt så passade jag på att prova en ny glass igen, denna gång nogger mint. Helt okej, men jag föredrar originalet!



Ikväll är det studentskiva igen, sjödalsgymnasiet, Lulles å Filips klass. Jag och några tjejor ska föra hemma hos mig innan vi drar ut, så allt är kirrat, förutom att jag fortfarande inte vet vad jag ska ha på mig... Det är nästan bättre med något tema, det gör det lättare att solla ut ur garderoben, istället för att bara välja något snyggt, som nu. För vem har inte något snyggt i garderoben? Jag har inte bara något snyggt, jag har mycket snyggt.



DR. Stevens lämnar sjukhuset

Kollade nyss på greys anatomy, och ja, jag följer den på svensk TV, inget tjyvkikande från USA inte, hehe. Men hör och häpna, den vackra läkaren dr. Stevens (Katherine Heigl) kommer att sluta på greys anatomy för alltid. Hon har ju haft en del framgångar i andra långfilmer på sista tiden, vilket gör att hon tänker välja bort greys anatomy.



Det tycker jag är trist, hon är en av de som varit grymt bra i den serien. Vad ska hända med hennes stackars döda expojkvän som spökar på sjukhuset? Han kommer vara olycklig. Skämt åsido, Jag tycker det är tråkigt när ännu en försvinner ur det "gamla gänget".



April april!!

jag borde inte ha klagat på provet, det tog bara 3 tim att göra, så vid lunch var jag klar (man kunde fortsatt till 3 om man ville). Jag åkte in till  stan och shoppade, eller det var tanken, men i slutändan så köpte jag inget för jag kunde inte bestämma mig. Men jag har fortfarande mina två presentkort kvar till en annan dag, vilket är bra nu när lönen snart är helt slut.

Jag måste ockås säga det igen, vilken vårvärme det var idag! Eller faktiskt ÄR fortfarande, hoppas det inte kommer någon dum snö nu.

Dags att dra till jobbet nu!



RSS 2.0