Tråkigheter och roligheter

Det är verkligen riktigt irriterande med personer som man inte kan boka saker med och vara helt säker på att det verkligen blir så. Sånna personer orkar inte jag med, har varit med om för många sånna under mitt liv, det blir för mkt när man alltid varit med om det från sina riktigt nära och kära.

Nog med tråkigheter, jag är inte så irriterad längre :)
Det blir en riktigt rolig vecka faktiskt, med personer som verkligen vill ses. Snart ska jag träffa Emelie och ta en fika, efter det ska jag ta en öl eller äta middag (?) med Stefan. Imorgon ska jag träffa Jossan, efter det Filip (han har brutit foten stackarn!). På fredag Ska jag oxå träffa Filip och sedan är det väl nån fest eller krogen? Måste klämma in Alexandra Aller oxå, hon å jag måste ses en gång i veckan har vi bestämt haha! Häärligt, nåt att se fram emot! (självklart ska plugg in emellan allt det här, men det är ointressant att skriva om) ;)

Bara en random bild, tyckte jag såg lycklig ut eller nåt :p



Filmkväll med kompisarna

Ikväll blir det mysig filmkväll med ett litet gäng, Marléne, Basse, Bok,Tess och dom vi ska vara hos är kompisar till Marléne. Bara par, vad ska jag göra där? :o Tar nog med mig nån ;) vi ska ända bort till tullinge, blir nog jätte roligt. Hoppas det blir nån skräckis, är sugen på det hihi..




Höstmys någon?

ååh jag gillar verkligen skräck/thriller filmer, vad är mysigare än att krypa ner i soffan när hösten närmar sig (gärna vara med någon man gillar) och kolla på en läskig film, dricka varmchoklad? här är några trailers på nya som kommit eller är på väg.....

A nightmare on Elm street
(kommer våren 2010, en ny version av storyn om Freddy Kruger)

 

Case 39

(På bio nu, bla med Renee Zellweger i rollerna)

 

 

Dead snow

(kom ut för några mån sen, Norsk skräck/komedi)

 

 

The final destination
(På bio nu, kom ut i augusti)

 


Klart jag hade rätt



Fest 24/7

Ja jäklarns vilken helg, dagskryssningen var grymt rolig, det var liksom fest från kl halv 6 på morgonen å typ 24timmar framåt, för det blev krogen på kvällen (PILOT var grymt!). Min bakfylla på lördagen var inte nådig, satan vad man mådde dåligt. Bästa botmedlet är lakrits i mängder, då mår man bättre! Men ändå så kom partyhumöret fram igen vid 21 på kvällen, så det blev utgång med Thirre å hennes jobbkompisar. Bakfylla igen på söndagen, liiite mindre ön lördagen but still there... kl 12 kom Rebecca hem till mig på söndagen, vi sulle ut å plocka svamp, haha! Det var bara jag som hittade all svamp, men det var bara en liten del som går att äta (tror jag, får se när jag smakat om jag överlever).

Ikväll är det DEERBYY! AIK-dif, vilka vinner då? DUM fråga, gnaaaaget såklaartt!!


Pics från kryssningen, resten kommer på facebook, vissa kommer aldrig publiceras haha!

FÖRE

Första stoppet på Donken, frulletajm! (rökpaus för brudarna, inte mig)

 


EFTER
På väg hem.. eh aa.. PARTY!


Jag satt fram haha, party?



KRYSSNING!

åå herre! Vad sent det blev, jag blev klar med tentan nu!! Usch å fy, nästa gång blir det bättre, det har jag lovat mig själv. Jag ska upp om typ 2 tim för jag ska på KRYSSNING med Thirre, Linda, Linnea å Martin å två till som ja inte minns haha. Efter kryssningen ska jag direkt hem å byta om sedan ut på krogen med dom tjejerna plus Alexandra E.A å co, gaash vilken dag/kväll! men nu ska jag sova mina ynka 2 tim, jag behöver min skönhetssömn hehe...
bjuder på lite pics, två av brudarna som ska med!

Här är jag å Linnea när vi var typ 15år gamla hihi!


Jag å Thirre på Gotland i sommras

 

KRYSSNING!



Krogbråk å garderobsragg

Vi hade väldigt kul igår jag och Alexandra. Vi förade på treat, drack lite goda drinkar, sedan drog vi till Harry b James. Där mötte jag upp massa grabbar jag kände, de firade Alex som fyllde år igår (Grattis!). Bandet var grymt bra, härliga grabbar! Kvällen slutade dock lite lustigt, Alexandra drog innan mig så jag skulle göra sällskap med grabbsen. En av dom börjar bråka med sin tjej och drar, de andra drar efter och jag får springa efter och be dom vänta på mig. Jag går in för att hämta min jacka och blir då uppraggad av han som står i garderoben:

Garderobkille: Du brukar inte gå hit ofta?
Jag: haha nej inte mitt typ av ställe..
Garderobkille: Men du å jag kan ju gå ut nån annanstans nån dag och festa..?
Jag: haha jadu vi kanske ses ute på krogen nån gång, då kan vi festa..
Garderobkille: Jaa, nästa gång du kommer hit kan jag ta ditt nummer:
Jag: hehe, visst...

Sen gick jag ut till grabbsen, haha jag hade inga planer på att gå dit igen eftersom det inte är så mkt min typ av krog och jag blev inte mer sugen nu liksom?! haha, knaasigt!




Lovely moorning

Vad kan vara bättre än att vakna av sig själv när solen lyser in genom förnstret, när man kan ligga och dra sig lite och verkligen vakna till för att sedan gå upp när man känner sig redo, underbart tycker jag! Har just ätit en jätte god frukost och ska nu sätta igång med det sista på hemtentan. Hoppas jag blir klar med det mesta för jag ska ut ikväll med några vänner och bland annat kolla på ett band som spelar på Harry b James, som visserligen inte alls är min typ av krog men det är en gammal klasskompis till mig som spelar i det bandet som uppträder, ska bli kul. Lyssna på deras musik på deras --> myspacehemsida

Det var länge sen jag skrev nåt citat, hittade ett klockrent:
Vi är för många som lever utan att arbeta och vi har alldeles för många som arbetar utan att leva.
- Charles R Brown

Videos & musik = nada plugg

Nej vad dåligt av mig, inget plugg blev gjort idag, fick massa tips från mina gulliga klasskompisar i alla fall, vilket kommer underlätta imorgon! Har suttit och uppdaterat massa nya videos på facebook, såå kul haha! Sedan har jag lagt till lite nya låtar på min spotify, dom snodde jag från Alexandras lista, älskar verkligen att hon har samm musiksmak som mig!
Sexy biatch - David Guetta vs. Akon

 

Hotel room service - Pitbull

 

Dags att sova! Natti natt!


Ändrade planer

Nu sitter jag här med Alexandra E.A, skulle egentligen åkt hem direkt idag, men bestämde mig för att åka hit istället eftersom hon bor så nära Emil. Vi sitter å svullar i oss godia och choklad och pratar om allt möjligt. Jag ska snart röra mig hemåt för att plugga lite, får se vad som händer ikväll, tills dess får jag plugga lite. men nu ska ja proppa i mig mer godis haha!




Middagsdags, faijtas it is!

Yes! Nu har jag kommit halvvägs på tentan som ska vara klar på fredag. Orkar inte göra mer idag, så jag fortsätter imorgon, det är så skönt att ha lång tid på sig så man inte behöver stressa. Det är så inte jag att vara i tid, men det är så ja just nu.

Snart är det dags för middag, jag är super hungrig efter allt plugg. Emil och hans brors flickvän Josefine står å lagar mat just nu, faijtas står på menyn, mums!

Faijtas är så gott!


Nya kategorier

Nu hr jag suttit och pluggat ett tag, det går inte fort men det går framåt haha! Sen har jag pilat lite med bloggen, har nu fixat lite kategorier så det blir lite roligare att kolla igenom bloggen, TYVÄR så har ja inte hunnit få in alla inlägg under kategorierna, men men. Nu ska jag återgå till studierna, min plan är att hinna klart med hälften idag, good luck mig själv :)

Här är en bild från krogen i lördags


Erica och Jag


New moon official trailers

Jag var tvungen att tjyvkika på fler traielers från neew moon, det fanns inte jätte många (förutom fanmades) här är den lilla samlingen med de trailerna som finns, enjoy!

Voltouri

Den nyaste som fanns att hitta

 

Edward lämnar Bella

Den första teasern


A secret

Den andra officiella trailern som kom ut

 

 


FÖR mycket helt enkelt

Igår blev det en riktigt trevlig kväll, först med mamma å hennes vänner som hade tjejmiddag här (vilken goood mat!) sedan ut på krogen med Jonas. Jag kände ingen annan förutom honom, men så visade det sig att Erica var där också och hon kände ingen heller så vi höll ihop vi tre nästan hela kvällen. Plötsligt så var Jonas upptagen av en tjej i sina armar, i sin mun ja överallt haha! Han å den tjejen blev ett utav alla andra hängelpar i den soffan, OMG! Jag och Erica konstaterade att vi inte kommer dra tillbaka till den klubben, för konstiga människor FÖR mkt hångel.

Ikväll ska jag åka hem till Emil och sova (även plugga en massa), har mycket att göra, eftersom jag vaknade för 1,5 tim sen!


Hahaha!

Yees! Nu ska jag ut ikväll, som sagt, det finns alltid någon som är sugen! (å jag är på såå bra humör, vet inte varför, men underbart är det iaf!)
Hahaha kolla den här reklamfilmen, loove it! Såg den för länge sen, men glömde bort vad den hette, kolla på HELA, sjukt Rolig tycker jag!
"Hållååå Börje! Heeeiij Kaaj!" (scandline)

Sorry för den dåliga kvalitén..

 


Kom igen nu!!

Nu har jag samma problem som i torsdags, vem vill gå ut idag? Ja kom på idag att jag vill gå ut, då blir det lite svårt att hitta folk, men det löser sig nog närmare kvällen I hope!



Jaag är alldeles för rastlös nu haha! Det här har jag roat mig med..  Hoppas det dyker upp nåt kul ikväll!!


Lambi i Happy meal

Ja utgång och utgång vet jag inte om det blev igår. Vi började föra hemma hos Nichlas, jag å Rebecca, sedan drog vi ut för att gå på krogen, men den vi skulle till var inte öppen så det sket sig. Då vr klockan redan ganska mkt och vi var lite smålulliga och trötta så det blev donken istället haha!Snacka om att vi blen uttittade av alla på donken, ja menar hur många går runt uppklädda och snygga en torsdag natt? Inte många kan jag säga. Vi beställde mat, jag tog en happymeal:

Jag: Hej, en happymeal.
kassör: Vill du ha leksak?
jag: haha! om det inte går att byta till en pommes?
Kassör: Nej.
Jag: Då ska jag ha en leksak!

Så jag fick min happymeal med leksak haha! Vi gick och satte oss för att äta, vi hade skitkul, satt och fnissa åt allt och pratade om allt möjligt. Lite senare kom en ganska full snubbe som ville låna en tändare och satte sig bredvid oss. Jag blev skitsur för att han kom och störde oss under maten, jag visste inte vad han ville.

Jag: Men gå härifrån vi äter!
Snubben: Jaag vill bara låna en tändare?
Jag: Vi har ingen tyvär..
Rebecca: Du kan låna en av mig (svikare haha!)
Snubben: Hon är lite mobbad haha, skit i henne..
Jag: VA?!
Rebecca: Det där är fan inte okej, nu får du inte låna en tändare!
Snubben: Vadå? Vad gjorde jag?
Rebecca: Du säger inte så om min kompis förstår du väl, du kan gå nu.

Sen gick den dumma snubben och hans kompis, vilka puckon! Efter donken tog vi taxi hem till Rebecca. Taxichafören fick min leksak som jag hade fått i happymealen, det var en bil, tydligen en lambourgini (om det stavas så). Han ville ha den sm maskot och då tyckte jag den skulle ha ett namn, jag kom på det bästa, LAMBI, haha så det blev bilens namn, pssande till en bil va? haha, what a night!


Yeees!

Yeees Rebecca vill följa med mig ut också!! Underbart, äntligen någon som är lika peppad som mig!! :D

Finns inget knasigare och bättre än vi två! <3


Lillfredag??

Nu är jag hemma från skolan och är ledig från och med nu till nästa fredag för nu ska vi göra en hemtenta. Ska bli skitkul tycker jag! (jag vet, lite knäppt!) Jag ska plugga i helgen, men idag känner jag verkligen för att festa!! Sjuukt sugen på det, hittils är det bara Nichlas (min yngre farbror) som är taggad, vad är det med folket?? Tagga till!! Det är ju lillfredag (?) för  f*n!

Jag å Nichlas (haha, han är riktigt fotogenisk)

 


Fint folk kommer alltid sent

Jag är så duktig, har kommit i tid VARJE dag till skolan, fast jag några dagar har försovit mig och fått springa till bussen, detta är riktigt bra för att vara jag alltså, med tanke på att jag fick diplom på studenten som "klassens 'förlåt att jag är sen'.." haha! Hoppas det håller i sig. Nu är jag hemma hos Emil, vi har kört lite fotboll (jag var bäst hihi) och nu kom vi hem till honom, träffade hans mamma och hans bror skulle komma sen (eller brorson ja minns inte). Snart ska äta vi middag, ska bli suuper gott!


Titanic

åå är inte den här låten så underbart vacker? Jag höll på att lägga upp nya låtar på min spotify å kom att tänka på den här som ja lyssnade jätte mycket på förut.

The portrait av James Horner

 


After träning

Nu har jag gymmat och solat, såå skönt! Kommer sova gott ikväll. Just nu sitter jag och äter min för tillfället älsklingsmacka som är knäckemacka med kaviar toppat med gräslök (som vi odlar i trädgården), mums!


Gott med macka efter träning :)


Nu är det dags!

Nu har jag bestämt mig för att komma i form igen, ska börja träna 2-3 ggr i veckan, med start från och med idag :D Ska iväg alldeles strax..

kolla på trailern nr 2 till new moon! ååh vad jag längtar!!



Parteey

Vad härligt med sovmorgon! Gillar mitt schema eftersom det är många dagar som man är ledig :) Men jag sov nog liiite länge idag, vaknade för knappt en timme sen haha, ska väl äta nåt snart, sen ska jag möta upp en person i fruängen och sedan får jag se vad vi hittar på. Ska träffa Marléne oxå och ge henne ett usb minne, måste bara leta upp det först, har lagt det på ett Vääldigt bra ställe...

hihi gillade mitt lilla bus igår, när jag taggade alla mina vänner i ett gammalt album från min och Marlénes 18års fest! Här är lite bilder på några av alla 122 pers som var där ;)


Min snygga Marléne


Jossan, Thirre & jag

Jessica, Wille & Alexandra

Nichlas, Frida & Jossan

Denise, Victoria, i bakgr: Palle & Thirre

Melissa, Stephan, Frida, Camilla

Partyfolk!

Bob, Melissa, Marléne

Jossan, Jasmine, Jag, Naomi

Folket!

Lulle & Alexandra

Linnea (halva hon) & Jag

 




Detaljer, I like!

Vi vann matchen med 2-1, så jäkla grymma! Jag var nära på att göra mål TVÅ ggr! Tusan, nästan gång ska den sitta :D Just nu äter jag efter matchen middag som består av makaroner och kall falukorv (mamma vill inte ha stekos i hela huset när vi ska sova, haha) faktiskt gott. Imorgon är det skola kl 10-12, så skönt! Sen kanske en viss person kommer hem till mig imorgon :)

Hade mittbena idag, lite annorlunda, men ganska fint!

 

Kolla mina nya inköp från förra veckan (ledsen att det kom sent, orkade inte fota):

Beige/rosa blus H&M 249:-

 

 

Skinnstövlar DinSko 999:-

 




True blood säsongen slut

NUUU har jag sett  på sista avsnittet på true blood (säsong 2 avsnitt 12!). Det slutade riktigt spännande, jag ska se nästa säsong, den släpps sommaren 2010, yeey!

Fortsättning följer...


Fotboll idag

Shit vad trött jag var imorse, försov mig så jag fick äta mackan medan jag sprang till bussen och på bussen fick jag sminka mig.. Ska inte vara uppe sent igen när jag börjar tidigt! Nu ska jag och Martin snart ut och spela lite fotboll för ikväll har jag korpenmatch och nu har jag ju haft ett litet uppehåll så lite träning behövs. Nu får jag äntligen prova min fotboll som jag köpte när jag började träna med Stuvsta :D

BTW, Martin har fått kötkort!




Insane!

HELT GALET! borde verkligen inte vara vaken nu! ska upp halv 8 imorgon liksom, ska sova nu bums, för jag är klar med uppgiften så jag är redo för sängen.

Tänkte ha lockigt hår imorgon så jag har gjort 4 flätor, hoppas det blir fint!

Nattinatt!

 


Hemlisar...

Nu är jag äntligen hemma efter att ha sovit borta och varit med Alexandra (och hennes gäster som firade hennes lillasyster). Ska snart sätta igång att plugga lite inför imorn, ganska enkel uppgift, himla skönt! Tänkte göra en liten rolig grej, nämligen skriva en lista med 10 saker, mellan himmel och jord, som många inte vet om mig :D
































































Hur tänker dom egentligen?!

Usch jag blev jätte irriterad när jag var på grönan, deras mätningar kan inte stämma för fem öre.. Amanda var precis 140 cm på popexpressen, katapulten, insane och berg och dalbanan, men på extreme så var hon plötsligt en decimeter för kort, hur knäppt är inte det?? Men vi hade riktigt mycigt där iaf, gick spökhuset där vi bara skrämde varandra istället för att blir rädd för typ spökena och sakerna haha! Sen åt vi langos, riktigt gott och sockervadd, men den orkade vi inte.. Vi åkte berg och dalbanan när det ösregna, inte kul! Jag var dyngsur och kall, sedan åkte vi hem.

När jag kom hem fick jag sms från en person som ville att jag skulle åka dit, så jag åkte till bromma och var framme halv 2 (!) haha! Jag sov kvar där och när jag skulle hem så ringde jag Alexandra E.A och ville ses, så nu är jag här :)


GrönaLund today!

Igår var det en jätte mysig kväll med klasskompisarna på friday's, vissa av oss drog vidare till harry b James, det var super mysigt, inte mitt ställe (värsta rockklubben) men kul med vännerna! Eefter det träffade jag Thirre vid slussen, vi gick till någon krog, där träffade jag TRE gamla klasskompisar, Theo, Joel och Jozephine (yo-yo), skit kul!!

Idag ska jag och Amanda på GrönaLund, wiiie! :D Gratsi inträde för alla som har tele2, Yes! Nu ska jag göra mig iordning och sedan dra, ciao!

Jag och Marléne i katapulten (2008)


Jag i lustigahuset (2008)


Marléne, jag och Sandra åker lilla frittfall haha (2008)


Amanda på grönan år 2005 (5år gammal)

 


Spionerier

Har varit på promenad mad Marléne i typ 2-3 tim å kom hem för kanske en timme sen, har suttit å kollat på bilder från fb, massa gamla bilder från åre som MArléne hittat på sin dator, himla kul haha! Dags å sussa, ska upp "tidigt" till skolan imorn (8.30!) och den här gången får jag sällskap av Marléne :D nattinatti!

Åre - Jag spionerar på våra grannar (tror jag?)

 


 

 


Bad things

Nu ska jag äta min nyttiga frukost som består av havregrynsgröt, såå gott! Sedan ska jag iväg till skolan på en föreläsning. Händelserik dag, haha. Har inte så mkt mer att säga just nu, men lyssna på den här låten, tycker den är riktigt bra (intro till trueblood, vilken tb-nörd jag blivit!)

Jace Everett - Bad thinhs

 


pluggelilugg

Nu ska ja vara duktig och läsa lite inför torsdagens seminarium. Kan vara lite skönt att inte tänka på så mkt, för just nu har jag kommit in i nåt slags vakum, brukar bli så på hösten. Får en liten tomhetskänsla av att inte ha någon att dela precis allt med... usch tråkigt med höstdepp... Nu ska jag börja läsa!


En liten teaser

När jag ändå håller på att fixa i min blogg så tänkte jag prova att lägga in ett videoklipp, jag vet jag vet, urusel på sånt här men nu gör jag det iaf :P

Här är ett klipp på det kommande och sista avsnittet av trueblood säsong 2 del 12, kommer den 13 sep!

guuud vad jag längtar :)

 


Yes!

Okej jag har fått mitt svar, vad bra att alla kan se (utom jag haha) min nya header! Jag är himla nöjd med den faktiskt, speciellt över att jag lyckades få bort loggan som låg över headern :)


Ny design, Äntligen

Nu har jag äntligen lyckats göra en ny design på min blogg, nu är bara frågan, syns den? För när jag går in på på min sida så är det samma som innan, men när jag går in där man redigerar min sida och förhandsgranskar så ser jag den nya. Om någon har lust så kan ni gärna kommentera :) Usch min dator är sååå jobbig!



Nyklippt

Ja nu är jag nyklippt och nyslingad, äntligen så känns inte håret så slitet :) Jag har också shoppat lite mer idag, tänkte ta kort på allt imorgon när jag är ledig å allt (så skönt, vi är lediga 1-2 dagar i veckan).

Lite skillnad? haha svårt att se, I know ;)




Vill ha nu!

ååh! Jag har precis sett det näst sista avsnittet av true blood nu och jag läääängtar tills det sista kommer ut den 13 september (säsong 2 avsnitt 12 alltså), vill så gärna se det nu, men får hålla mig ett tag till... Nu ska jag åka in till stan och klippa mig :)

 



Sliten och slitet

Resumé av gårdagen

Igår var det en väldigt trevlig kväll med vänner vid långsjön, visserligen var vi väl där i cirkus 15 min högst och jag hann grilla typ 5 marsmallows innan vår eld dog (veden var blöt och brann endast på tändvätskan). Vi åkte därifrån till Lulle och körde ölspel, Bok och Jonke lurade mig och Marléne väldigt mkt eftersom det går att bluffa i spelet, för synar man dom och de verkligen har kortet så får man dricka dubbelt, jobbigt värre! Ännu jobbigare var att jag fick veta att en av mina nära hade fått i sig mer än vad personen tål. Jag lyckades få med mig Hampus och skjutsa hem personen och det slutade lyckligt :) Läs mer om den knasiga kvällen på Marlénes blogg för nu orar jag inte skriva mer, ska jag duscha och sedan se klart på trueblood! :D

 

Vi i Bakluckan igår haha, läs mer i Marlenes blogg ;)

 

Imorgon ska jag till frisören, I really need that!



Långsjön tonight!

japp ikväll är det dags för grillning vid långsjön, ska dit med massa vänner. Det blir väl mer att supa än att grilla men vi ska grilla marsmallows i alla fall :) tänkte röra på mig ganska snart, måste se vart alla är nu. aurevoir!


Ännu en lyckad utekväll


Historien om studentfesten
Igår var det riktigt kul, vilket drag det var, det trodde varken jag eller Camilla att det skulle vara. Det var super lång kö när vi kom dit, men jag och Camilla hade ju biljetter förköpta så vi gick förbi kön och kom in ganska fort. Garderoben var överfull och tog bara emot väskor (konstigt nog), som tur var så hade både jag och camilla ganska stora väskor så vi proppade i jackorna där (tur att man inte har tjovka vinterjackor) och slapp bära runt på dom. Inte nog med alla köer och fulla garderober, DESSUTOM tog dom inte kort i baren! :o Jag och Camilla fick då veta att närmsta bankomat är i huddinge sjukhus (alltså 2-3min från skolan). Vi sprang dit utan jackor i regnet, fick hjälp av en skum tant som talade om för oss hur vi skulle komma in eftersom det var stängt, vi skulle trycka på en knapp och prata med någon genom en porttelefon:

En liten småfull jag:
"Hej jag heter Angelica, jag skulle vilja eh.. låna er bankomat om det går bra?"
Personen i telen: "Ja det går nog att ordna" *piiip*

Jag och Camilla irrade runt i den tomma korridoren ett bra tag innan vi såg automaten. Än en gång* lyckades jag ta ut för mkt pengar från automaten, tog ut en femhundring, vilket inte är bra eftersom den lätt kan försvinna (användas upp) men men. Kvällen slutade med att jag å Milla var småfulla och fnissiga och fick springa från festen för att hinna med sista nattbussen, som tur var fick vi skjuts av hennes syster :)


*Jag lyckades ta ut för mkt här om dagen när jag skulle ta ut pengar från en automat som endast kunde ta ut 500 lappar, då råkade jag trycka på 5000, så jag fick en heeel del pengar haha :P


haha money money money ;)




Shopping + party = sant

Idag har jag shoppat med Amanda och har införskaffat mig ett par skitsnygga skinnstövlar och en söt blus på H&M (bild kommer, promise). Just nu sitter jag hemma hos Camilla och väntar på att hon ska bli klar så vi kan föra lite innan vi drar till södertörn (min skola) för att festa, yeey! :D


Spelkväll IGEN

Shit vad duktig Jonna är på att sjunga alltså! Den tjejen kommer att gå långt tror jag :)

Nu har jag gjort mig iordning och ska över till Basse ikväll igen och spela IGEN, haha! Börjar iofs skolan ganska tidigt imorgon, 09.00 är tidigt jämför med hur mina dagar ser ut annars, men det gör inget, för man bangar ju inte på en helkväll med vännerna :)

PS. Idag somnade söta "lilla" Gaston (gashon, Garra) in fridfullt efter ett härligt liv på landet med sin familj. Det är inte min hund, men jag kände honom väl, han gjorde ett intryck och jag kommer sakna honom. Måste vara jobbigt för hans familj, jag är ledsen för er skull...

Gaston gulleplutt!

 


Skola och spelning

Nu är det dags för skola, föreläsning i två timmar inte så farligt tycker jag. Efter det ska jag coh Marléne in till skrapan för att se Jonna sjunga, hon är så duktig! KL 17.00 börjar det om någon är intresserad av det så är det bara att svänga förbi :)




Spontan spelkväll

Idag har jag varit i skolan på ett litet möte med min grupp som jag jobbar med. Jag var första som var klar med min text, ingen annan var det haha :P

Nu ska jag iväg på spelkväll med Marléne, hon är här och gör sig iordning eftersom jag spontant bjöd över henne på middag, så nu har vi lite bråttom haha, ciao!


Nostalgi

Första hemtentan avklarad, nu känner jag mig super duktig! Okej den var inte svår men ändå, den ska vara klar på fredag och här sitter jag och är klar liksom, woho! Jag, Angelica Grandin kan vara duktig och planera mina läxor, känner på mig att skolan kommer gå strålande om jag fortsätter så här :)

När jag satt och kollade igenom bilder på några yngre vänner (bekanta) så fick jag plötsligt en käsnla av saknad. En saknad efter hur enkelt livet var när man var yngre, inte allt, men mycket eftersom man inte hade nåt eget ansvar. Allt var nytt och spännande, jag minns fortfarande första "riktiga" discot, första "riktiga" kärleken, första fyllan, första strulet, första gången mamma kom på en med att dricka, allt det här busiga, barnsliga, oansvariga... Ja jag är ju tonåring fortfarande, men allt detta som man gjorde i min tidiga tonår saknar jag på nåt sätt. Kollade på gamla bilder från den tiden, vilka minnen :)

Inte lika blond, inte så sminkad, en ganska liten och oskyldig Angelica bara 15 "höstar"

 

Blandat med roliga saker, massa fina minnen :) :)

 



Hemma och sjuk = Trueblood!

Jag har legat hemma sjuuuk! Stackars mig.. :( väldigt tråkigt oxå med dåligt uppdatering, men jag är på bättringsvägen nu i alla fall. Under min sjukklingsperiod har jag följt serien trueblood slaviskt, är redan inne på 2a säsongen, det är en gryymt bra serie! Påminner lite om twilight, främst eftersom det är vampyrer med (haha oväntat va?) och sedan är det lite mer onaturliga saker (avslöjar inget) dessutom så kan en av huvudpersonerna läsa tankar (hm.. twilight.. Edward) men personen kan inte läsa en viss persons tankar (..Bella..), så lite likt är det twilight. ganska rörigt? Haha, men om ni kollar så kommer ni förstå :)

Om ni klickar här så kan ni se alla avsnitt av trueblood, ni får lista ut själva hur, men man kan se alla serier på den här sidan, skit bra ;)

Sookie och Bill i Trueblood

Erik (Alexander skarsgård) i trueblood

 

 

 




RSS 2.0