The Bridge tonight!

UTGÅNG ikväll :D Nu ska jag duscha å göra mig fin, sedan äta supergod middag med familjen. Efter det ska jag möta upp Marléne efter jobbet och åka tillsammans med henne till fruängen för att möta upp resten av tjejerna och åka in mot the bridge! :D


Äntligen fredaag!

Äntligen fredag! :D Var på mitt första seminarium idag och har även fått min första läxa, den ska vara klar nästa vecka, no problems för jag är en duktig pluggis nu och ska självklart börja på den i helgen. På tal om helg, undra vad mans ka hitta på? Verkar inte som att alla mina vänner ska ut ikväll som jag trodde och jag är också väldigt trött, kanske blir hemmakväll då istället? Ska dessutom upp tidigt imorgon, för kl 10.00 ska jag på möte för ett eventuellt jobb, Good luck to me :)
Men nu ska jag fortsätta läsa min favvobok, eller först powernap, sen boken, natti!


Utgång eller inte?

Så länge vi båda andas

Yees yees yees! Nu har jag äntligen kommit över sista boken i twilight serien! haha, lite sent jag vet, men jag hade inte råd att köpa den precis när jag läst ut de första tre (som jag streckläste klart på typ 1,5-2 mån) dessa böcker är ju heelt beroende framkallande! Sedan kom studenten och sommaren och då glömde jag bort sista boken helt! Jag fick låna den av Camilla (tack tack!), som jag mötte upp efter skolan idag. Jag provade även lunchen på skolan med Camilla, salladsbuffe för endast 49 kr, super bra för en fattig student :) Nu ska jag läsa klart en kurslitteratur till imorgon så jag kan hugga in på min favvo bok! :D


Jag är beroende igen!


New moon Neews!

Satt här och kollade lite på all info som läggs upp om twilight filmerna, som verkligen är största samtalsämnet just nu över hela världen verkar det som. Såg bland annat ett klipp där Kristin och Robert fick pris för bästa kyss, det var ett klockrent pris eftersom de är otroligt fina tillsammans!


Så söta tillsammans

Sedan läste jag även vilka som ska spela de andra rollerna i new moon och såg då att en av mina favorit barnskådespelare är med, nämligen Dakota Fanning! Hon är så himla söt, passar utmärkt till rollen som Jane! (det måste alla ni som läst boken hålla med om!) :)

Perfekt för rollen!


I don't belive

ååå!! Finns det verkligen någon som är bra? Någon som verkligen är den de säger sig att vara? Finns det NÅGON att ha egentligen? Det tror jag inte... Vart finns dem i så fall? ååå!!


Lycklig student

Ja nu har jag varit på den andra dagen i skolan och jag trivs redan. Har iofs inte lärt känna nån i klassen än, så det kan väl bara bli bättre i och med att man börjar få vänner, ser fram emot det :D

Idag skulle jag fixa böcker, men det gick inte så bra eftersom alla i min kurs (dvs typ 30pers) skulle köpa just idag, kan det bero på löning kanske? hehe, jag tänkte iaf göra det imorgon, tänkte öven se om man hittar nåt begagnat på internet, guud jag har ingen koll på sånt här. Ska även fixa csn-lån å bidrag och fixa ett registeruttdrag (nån ny lag för de som ska jobba med barn), myycket att göra! Nej nu ska jag ta tag i allt! :D


                                            Plugga...                                                        är KUL!

Si och så

Jaa nu har jag festat både i fredags, på krogen och i lördags hos Dennis, det var väl helt okej men är ganska sliten nu, plus att jag känner mig mer snörrig än vanligt, jag hatar verkligen att inte ha kontroll på saker, eller inte förstå, för just nu förstår jag mig inte på en viss person.. Ena gången si andra gången så, jag vill ha mer klarspråk! Vet inte om de är jag, eller du eller någon annan.. Give me some answers, please!

Jaja..här kommer lite pics frän min shoppingtur med momor (världens bästa) i fredags:


Jeansleggins - BikBok
Tunika - BikBok


Linne - BikBok
Jeans - JC

Första dagen i skolan imorgon, ska bli spännande, tänkte nog ha på mig den översta outfiten :)


Varför?

Varför är det så jäkla svårt att visa vad man tycker om något eller någon?
När tillfället väl kommer så är det borta lika fort som det dök upp...
This is not me!
Jag är fasiken bättre än så, det ska jag bevisa!


Läppförstoring

Jag å Alexandra Aller fotade ju massa bilder i helgen, här är några egobilder i camen, jag har förstorat mina läppar med rött läppstift, gash, vad läskigt, tänk om de var så stora, omg! jag skulle tröttna på det fort och det är verkligen inte riktigt jag heller... men coolt på bilderna.







Big day

Ja man har ju sagt upp sig på jobbet, blir ju lite svårt att jobba hetid OCH plugga heltid. Ja, jag har bestämt mig för att plugga vidare, ska strax åka till södertörn för att gå på uppropet, det är kl 14.00, spännande! Jag ska gå internationell, kulturell lärarutbildning mot fritidshem.. Rätt krångligt? haha

Lite småsliten idag eftersom jag och mina vänner var ute igår, JAG drog hem tidigast för jag var såå trött! Helt otroligt jag vet, värsta partypooper, men jag kände att jag måste ta lite ansvar när det gäller plugg och så, det är ju ändå min framtid det handlar om.

Nej nu ska jag röra mig, har äntligen fått på mig kläder som jag ska ha, ciao! :)


Klädvalet :)


Myspys

Igår vart det en riktigt tevlig middag, vi lyckades riktigt bra, vi var verkligen ett bra kockteam! Kyckling, ris och café de paris sås, mums! :D God matlådda för mig idag och för Sanna som jag ska bjuda på lunch :) Vi kollade på film på kvällen, baksmällan, fy fasen vad vi garvade, sjuukt bra film, jag rekomenderar den verkligen!

Ikväll blir det utgång med tjejerna, yeey! :D


Usch!

Det var det värsta jag varit med om.. En läskig snubbe som smsat mig inatt och fortsatt nu hela morgonen, det har gjort mig okoncentrerad under hela jobbpasset. Jag fick efter mkt luskande fram att han hittat mitt nr på blocket där jag lagt upp min annons, då skickade jag ett rådissande sms och nu har jag inte hört nåt på en timme, hoppas han slutar, jag vill gärna jobba ostört! Usch!!

 

Litet tillägg

Såå tillbaka från "rökpausen". Ville ju babbla på lite till, hehe. Helgen var heelt underbart rolig, mkt som hänt, men ändå ingenting, Har mest flummat med Alexandra, fler bilder kommer upp snart och även från vårt grönalundsbesök i lördags. Var även på skansen på dagen på lördagen med mamma, mormor och Amanda, riktigt mysigt!

Imorgon har jag tagit på mig att bjuda på middag, jag har inte riktigt bestämt vad än och jag är dessutom inte så jätte bra på att laga mat (makaroner och pannkakor kan jag, men hur kul är det att bjuda på egentligen). Hoppas det går bra haha! :P

Haha!

Nu har jag lunch :) Det roligaste som hände idag, som gjorde denna dag lite extra rolig, var att min kära kollega Sanna fick hicka, så en kund hon talade med klagade på att det var brytningar i samtalet så han hörde inte vad hon sa ibland. Det var ju då henne hicka haha :P

Nu ska vi ut på rökpaus, inte jag då, jag tar bara lite luft :)


Förhandsvisning..

Igår hade jag och Alex lite roligt och provade massa kläder, här är lite provsmakning på vad som komma skall, möjligtvis nåt litet extra också, hihi ;)


Jag i balklänniingen



Alexandra Aller

Nu ska jag till skansen, sedan är det grönan med Alexandra Aller! :D Någon som vill med? ;)




Googlade mig själv!

Hehe tråkigt som man har på jobbet så kom jag på nåt "kul", googlade på mitt namn för att se vad som fanns att hitta, då hittade jag en bild som jag inte visste fanns, den ligger på finest hemsida, fotad på gotland en kväll på klubben burmeister, snacka om att jag blev förvånad! haha


Frida, hennes kompis, jag och Bea

Jobbigt att jobba...


Inte långt kvar nu...

Snart är det slut för denna dag, sista rasten nu sen kör jag på tills jag slutar. Eefter jobbet ska jag möta upp Alexandra en snabbis, sen kommer Carro hem till mig ikväll på några glas vin och innan det ska jag laga middag, blir väl makaroner med nånting, makaroner är jag duktig på ;)

typiiskt att folk ska ringa upp på rasten så att man måste svara.... Riktigt störande!


Dagens skratt

Sitter nu på min lunch och nördar framför datorn, as usually. Idag har det inte hänt nåt speciellt direkt, förutom att det i varenda tidning står om Madeleines förlovning, vad härligt att hon går i syrrans fotspår, Viktoria är en bra förebild. Tycker iofs att syrrorna gör det lite väl tätt inpå varandra, men men deras val :)

Dagens händelse på jobbet
Fast lite kul har man ju på jobbet ibland, dagens händelse var ju när Micke (som sitter mitt emot mig) bytte headset med Henke (bredvis micke) och satte på sig Henkes headset och ringde ett "hett lead", då upptcäker Henke att "muffen" (den mjuka kudden på hörlurarna) fattas på en örat. Micke har alltså kvar den under headsetet, alla skrattar åt honom, men han fortsätter som ingenting. När han är klar tar han av sig och berättar om kunden han pratat med, alla forsätter garva för hur lustigt ser det inte ut med en svart muff i örat, som en sugkopp satt den där och han märkte inte fören vi mellan skratten tala om det för honom. Chefen kunde inte ens titta på honom när han fortsatte prata efter att generat ha tagit bort den.

Dagens skratt!! ;D

Roligare än så blir det nog inte på jobbet, men sånna stunder som dessa är guldvärda :)


Inget funkar för mig idag...

Så trist att jobba när man verkligen inte känner för det, inte blir man mer taggad av att telefonerna inte fungerar och vi måste ringa från mobil, som är sjuukt jobbigt eftersom vi hör personerna väldigt dåligt och de hör oss dåligt.. dessutom vill inte facebook fungera heller, inte min dag idag.. Skulle inte banga på att vara utomlands nu istället.. :)

Kom på att jag måste lägga upp en bild på mina nyinköp i helgen, det kommer senare. Ska även köpa en ny fotboll idag, ska träna lite vid sidan av så jag kan komma i form, hoppas på att kunna spela nån match snart med stuvsta, iaf deras div 4 lag :)


.

Jag vet nåt som ingen annan vet,
det är en hemlighet som bara jag vet
En sak kan jag avslöja....
Det är Min hemlighet :)

hihi,
Nattinatt


Vilken helg!!

Haha vilken helg! Fest på både fredagen och lördagen, är ganska trött idag, ska snart ut på verandan och sola de sista varma timmarna av min lediga dag. Imorn är det dags för jobb igen..

Kort resumé av helgen:

Fredag, nakenbad och frieri
Fredagsöl på jobbet, Alexandra Aller kommer förbi och småfulla går vi från mitt jobb ut på drottninggatan, glider in på en bikbok och provar två skitsnygga klänningar, dessa köper vi. Vi tar en buss mot värmdö, på bussen byter vi om till dessa fin fina klänningar. Alexandra gjorde en omelett (eller kanske mer stekt ägg?) till mig och sin man, ja hon gifte sig nämligen efter att Dennis friat till henne, haha! Festen var ganska trist för övrigt, så jag, alex, Dennis och hans vän Niklas drar till en sjö och badar näck. Sedan hem till Niklas och spela TV-spel, jag å Alex somnar (hon somnar först till Stående (!) på toa hihi), sen drar vi över till Dennis och sover där eftersom Nklas ska upp och jobba tidigt.

Lördag, bad, tak och sår

På dagen solar jag å Alex på min terass, Sen drar hon på middag med familjen och jag på Jossans 20års middag. Super god mat och väääldigt god paj, duktig är hon min lilla sötnos Jossan :) Sen är det fest i täby, jag själv bjöd med 18pers dit. Vi badade, klättrade på tak och skadade oss. Min killkompis Kevin lyckas få ett jack i pannan när han klättrade upp för taket och ramla innan hann kom upp på stegen. Jag blev släpad från trägolvet ner i poolen och får ett jack i mitt knä som inte ville sluta blöda (ont gjorde det alltså inte). Lite jobbigt att toaletterna var upptagna heeela tiden, hört talas om sovrum kanske..? haha :P Jag å Alex åkte sedan till värmdö och sov hos Dennis, vi alla slocknade right away, då var klockan strax efter 4..

Söndag, resfeber och  XXL glass
Vi går upp, äter frukost. Försöker lugna ner Dennis som har värsta resfebern, han åkte till Grekland, planet åkte nu för typ 1 tim sen. Jag och Alex åkte till gamla stan och solade på kajen, så himla mysiigt! Där träffade vi Bob, som jobbar på en glassbar på järntorget, han hade rast och var då nere vid kajen. Tur var väl det för vi gick dit sen och blev bjudna på den största glass struten nånsin, suuper god var den! Tack så jätte jätte mkt Bob :D :D :D

Ja detta var min helg, jag hoppas Alex kamera fungerar snart igen så film och bilder kan komma upp ;)


hehe

här sitter man nu på jobbet, ännu en fredagsöl :) tur att alexandra sitter bredvid och kollar stavningen, för riktigt nykter är man ju inte, sovit 3 tim, jobbat 9tim, då får man bli lite glad i hågen av ett glas vin :) Snart ska vi till Dennis och föra, visserligen har ja inget, men vi ska dit ändå, får se om vi drar ut sen :)


Vad lurer du på?

Det jobb jag har nu, telefonförsäljare (grundlön så det är bra), är väldigt roligt för det är nämligen så att jag och en annan person endast ringer till Norge. Så jag får lyssna på norska hela dagarna och har faktiskt lärt mig en hel del, framför allt så är det väldigt kul att skriva och prata med familj och vänner, de tycker jag är knäpp, men vad ska jag göra, det är ju en arbetsskada haha :P

Ett vanlig arbetsdag för mig (samtal):

de: Velkommen till ****, vad kan ja hjelp deg me?
jag: Hej, jag söker daglig leder?
de: vad er det du lurer på?
jag: ang en kurs ***, jag vill tala med daglig leder?
de: nei han er ikke her akkurat nue, daglig leder er på ferier, åter neste ukke, vad er de du har før tillbud?
jag: Då återkommer jag, taack så mycket, Hejdå. :)
de: De er greit, ha de!

Ja alla norskar är på semester just nu, så därför ser alla samtal i princip ut så här, hehe, svårt att förstå? Detta är den lilla norksa jag kan just nu, men jag förstår bättre än jag pratar och jag pratar bättre än jag skriver ;) (stavning kanske inte ens är rätt)


Äntligen Helg!!

Ja nu är det min första rast, men det känns så bra eftersom det är fredag! :D Har visserligen bara sovit 3 (!) tim, men whatever. En skön ledig helg att se fram emot med mkt inbokat, idag är det "fredagsöl", vin för min del, efter jobbet. Alexandra Aller kommer hit då och sitter med, sen drar vi till värmdö hem till Dennis på förkrök och sen kanske krogen, får se om vi orkar. Imorgon är det två fördelsedagsfiranden, Jossan hjärtat har fyllt 20 och har middag och Juppe har 21års fest senare på kvällen. Jag hade tänkt försöka hinna med båda :)

Min annons liggger uppe på blocket nu, en jäkla mix av helt olika saker haha, men snål är man så jag la allt på samma :)
Här är på Blocket ligger annonsen om nån är intresserad :)


Framåt ska jag

Fotbollsträningen gick mkt bättre idag tycker jag, skönt att jag börjar komma liiite i form igen, men än är det långt kvar tills jag blir lika duktig som jag var förut, men det kommer ;)

Jag skrev det på FB, men jag har nu gått med i nåt spel som heter farmville, mamma gjorde det åt mig då hon skulle få poäng för det.. själv förstår jag inte så mkt, men kanske gör det nån dag när jag tar mig tid att kolla på det haha!

Idag har jag fotat lite kläder som jag ska sälja på blocket, money money! Jag ska köpa lite nya saker men är pank, så detta var min lösning :D


provade en gammal tröja idag, det är en av de kläder jag ska sälja.
Jätte fin men kort på mig hehe


Tiden springer iväg när man har "kul"

Nu har lunchen gått, tiden bara springer iväg när man har rast, hur kommer det sig? Mysig lunch på gräsmattan utanför adolf fredriks kyrka med tjejerna och vilket fint väder :) Efter det köpte vi godis så vi orkar med resten av arbetsdagen, mums! :D


Ett litet ego

Var en mysig dag efter jobbet på stan med pappa, det händer inte ofta att man träffar honom. Vi kollade lite på skor, jag fyndade på rean (min ekonomi tillåter inte annat) och köpte ett par skor för 49kr! Sedan fick jag ett par skor av pappi oxå, yey :D

Nu är det dags för mig att gå och lägga mig, här kommer en liten samling bilder som togs sist ute på martins land typ förr förr veckan (?), vi har precis sett världens sjukaste skräckfilm, om den ens räknas som skräckfilm.. aja, en webbkamera slogs på och jag hade väldigt kul framför den ett bra tag, haha snacka om att vara lättroad...


Ja vad ska man säga, jag älskar kameran hahaha ;)

En sak till, Jag är så himlans nyfiken på vilka som läser min blogg.

-Kan inte ni läsare skriva era namn och har ni blogg så länka gärna oxå så kan jag kolla :)
-Skriv gärna oxå varför ni läser den, om ni orkar :D

Det är inte jätte många dåra, men det är inte så många som jag vet läser min blogg och jag spricker av nyfikenhet!!! Även ni som jag vet kan skriva oxå bara för att.

Natti natti!


Dagens händelse

Snart är rasten slut.. har tryckt i mig en korv, fick ingen ordebtlig frukost :P Efter jobbet ska jag träffa pappa å shoppa lite, får se om det blir nåt hoppas! :D Ikväll kommer mandis pandis hem, har saknat henne massor, vi kanske kan se twilight om jag lyckas övertala mor min :D

Amanda sötnos, sötaste och bästa systern!! <3

Jahapp

Ännu en tråkig jobbdag.. Ska iaf på fotbollsträning ikväll :) Idag unnade jag mig att gå på restaurang och äta italienskt, det blidde lasange. Nu börjar jag igen...!!

Usch..

Usch idag är man inte i så bra skick, har inte sovit så bra, var ju ganska arg igår oxå. Som tur är så fick jag en ursäkt för det där på FB, känns bra. Känns dock inte så bra med mitt illamående och ont i magen (får det vid dålig sömn), hoppas det släpper, det brukar oftast sitta kvar tills jag typ går å sover igen, men hoppas hoppas att det släpper nu ändå!!


Jag blir så förbannad!!

Jo en sak till hade jag att tillägga. Blir så jäkla sur!! Här försöker man vara så trevlig som möjligt mot sitt ex, eftersom vi umgås i samma kretsar fortfarande och jag vill att vi ska vara vänner. Då blir man verkligen inte glad när personen i fråga skriver saker på facebook som är elakt mot mig, visserligen skrev han inte till mig utan det var i koversation med min vän. Han skrev i stil med "orkade inte mer bara=)" sen lite annat, men det var det jag reagerade på, hur snällt är det!? Tycker inte jag överdriver, blev iaf skitförbannad...

Jag ska aldrig mer träffa nån som behandlar mig illa på något sätt, från och med nu är jag väldigt kräsen, men kul ska man ha på vägen!

Godnatt!

ps. Imorgon kommer ny layout, den där är fööör gammal!! ds

Min "händelserika" söndag

Bokstavligen så är söndag vilodag tydligen :)
En mysig dag hemma på verandan med mormor och Hampus som sällskap, eller mycket till sällskap var det inte eftersom båda sov så sött där de låg :)


Hampus sötnosen


Världens gulligaste å bästa mormor man kan ha :)

Sen kom även mamma å Thomas (henne pojkvän) hem, men Thomas åkte iväg på ett ärende och medans skulle vi fixa maten. Vi grillade kycklingfilé, eller försökte, men sen blev det ugnen, grillen ville inte samarbeta med oss haha! Middagen var super god, den bestod av kycklingfilé, pommes, bea och haloumiost, mums!


mormor, mamma och den smarriga maten

eeh, ja detta är då Thomas och jag, haha

Var tvungen att läga upp denna bild, mama fick för sig att en geting kommit in i byxorna så hon rusar upp och skakar byxorna och skrattar riktigt mycket när hon inser att det var lite överdrivet. Och tur som jag hade så låg kameran bredvid mig hahaha!

Detta var allt från mig, nu ska jag sova, dags för en ny jobbvecka imorgon.


GRATTIS BÄSTA VÄN!!

Minunderbara bästa vän Alexandra E.A fyllde år igår och klantig som jag är så glömde jag att gratta henne då, fast jag vetat det hur länge som helst!! (jobbet påverkar mig mkt eftersom jag är så trött, men det är fan inte en bra anledning) Jag ska återgälda det till henne.

Älskar dig min bästa vän!! GRATTIS GRATTIS PÅ DIN 18 ÅRS DAG!! (i efterskott)

Hihi en haloweenfest 2007, så söööt, hon är MIN vän!

Sliten men inte slut

Hemma igen efter barnpassning av lillkusinen.

Vilket välkomnande man fick när man kom hem, ingen var hemma, bara lilla vovven Hampus och han var så glad så han inte visste vart han skulle ta vägen, han följde till och med in på toa och gjorde mig sällskap, knasig hund det där!

Vääldigt sliten är men efter första jobbveckan, plus att det blev lite efterwork igår på jobbet och det blev längre än vad jag trodde, sånt lyckas Jag alltid med av någon anledning. Men jag vill ändå ut ikväll, fast det inte verkar vara någon som ska ut, alla är typ bortresta, så har jag gett mig den på att gå ut med någon :D

Jag och Tea på min student


RSS 2.0