After afterwork

jaa här sitter man då på jobbet fortfarande hahah :P Har tagit en vinare på jobbet med kollegerna.. Trött och utsliten som man är så ja, då blir man ju liite på lyset..som tur är så är inte mina chefer (daglig leder på norske) inte här. Snart ska jag åka hem till Farbror Charlie och Anna. skule vart där nu, men jag ska åka snart, hoppas det inte blir allt för sent, kommer iaf få skjuts till åsrtaberg :)


Jag är bäst bäst bäst!

YEEES! Jag sålde idag! Första veckan, alltså efter 4 dagar så säljer jag, hur bra är man inte :D Det är ju så att man oftast inte säljer på första veckan när man just börjat, då det här är grymt bra! det här firar vi med en glas rosé!!

det Blev föresten en kobination av Amanda och fredagsöl, hon fick komma upp hit å ta en öl med oss, kul! Snart slutar jag!

Fredags öl eller fika..? det är frågan..

Snart dags för jobb igen, har just haft lunch. Hoppas på en liten fredagsöl här på jobbet sen, det beror på om de andra vill det också, annars är plan B fika med Amanda efter jobbet :) Lite senare ska jag till min kära farbror charlie och Anna för att passa lillkusinen Tea igen, myys! :)


Morning everyone :)

Rast nr 1.
Imorse vaknade jag tröttare än någonsin... när ska jag komma in i rytmen att gå upp 5.30? (alltså min föredetta läggtid under sommaren) Men jag kom upp till jobbet och nu sitter jag här pigg som bara den, antingen pga kaffet, godiset, eller att jag är övertrött... eller ja, kanske bara en blandning av allt det, haha! Kaffet är i alla fall väldigt nödvändigt bränsle för att min kropp ska fungera, eller iaf så att mina ögon håller sig öppna och så att jag kan prata :)

Citat:
Jag älskar mornar, men önskar att de kunde komma lite senare på dagen


Smärtstillande någon?

Alltså jag avlider snart i smärtor, tror inte jag haft sån här jäkla träningsverk på år och dagar! (rättare sagt 1,5 år) Vad har jag gett mig in på? Hoppas verkligen jag klarar av träningarna, eller iaf att min kropp gör det, för jag har viljan och det är de ända som ger mig styrka att orka. Min kropp säger ifrån på alla sätt just nu eftersom jag satt igång med hård träning på en gång liksom. Men än ger jag mig icke!!

Usch nu ska jag storstäda huset, bäst att börja nu så jag kommer i säng snart!

Nu smäller det snart!

Nu har jag min sista rast innan ja slutar. Jag måste bara säga att jag snart har ett sälj! Jag är på som bara den, snart så går det, tänk om jag lyckas redan på första veckan!! :D

Snart slutar jag (1,5 tim!!) då är det direkt till fotbollen som gäller, yeey :D

en rolig sak som jag såg nyss: den som inte använder flytväst är korkad,hahaha den var riktigt bra!! :P

Lunchtajm!

Yeey nu är det äntligen lunch! Jag och min kollega Sanna ska gå och köpa godis, man måste ha sockerkick för att orka hela dagen och vad är bättre än just godis? :D Jag håller på att bli beroende av kaffe efter 3 dagars arbete, måste dricka det för att hålla mig vaken och det hjälper verkligen oxå, haha! Nej nu ska jag dra på lunch!


Morgontrött...

Ja här sitter man på jobbet och gör absolut ingenting.. alltså det är rast i 15 min, typ 5 min kvar, det är därför, annars är det bara samtal dagarna i ända, booring! Men man tjänar bra och jag trivs :) Jag sitter och längtar till rasterna och till lunchen hela tiden, då håller man humöret på topp! Pinsamt värre imorse när jag blev lite försenad, hade inget nummer så jag kunde inte ringa nån och de ringde mig från jobbet och då hörde de inte mig pga headsetet, smidigt Angelica! Nytt jobb och Försenad, hör inte av mig, de får inte tag på en...

Ikväll ska jag på träning igen, har fortfarande världens träningsverk seni tisdags... :S


Happy happy Happy

Nu har jag jobbat, kommit hem, ätit middag, gått ut med Hampus (hunden), plockad maskrosblad till marsvinen och ja inget mer har hänt haha. Men det jag skulle säga var att jag älskar singellivet! Undrar om det beror på att jag är ensam eller om det beror på alla killar? ;) Jag mår bättre än någonsin, har börjat ta tag mer i livet, börjat med fotboll igen, umgås mer med familjen, släkten (dom nära som betyder lite extra), umgås mycket med vänner också. Sen är det bara ett plus att ha ett kul jobb! :D kan det vara så enkelt? Tydligen så kan det vara så, fantastiskt :D :D

Är så Glad just nu!

Bilden är gammal, jag är typ 15 år tror jag.



Update at work

Har precis ätit min lilla lunch i form av en ynka gorby, den kommer jag inte kara mig länge på. Nu "måste" jag ner till nåt café här på drottninggatan och köpa någon glass eller så på min nästa rast, jobbigt haha! Det går faktiskt riktigt bra för mig nu med min frösäljning, samtalen blir bättre och bättre, det får jag beröm för, snart så kommer det hoppas jag :) Skulle inte banga på att sola och vara ute i det fina vädret nu!!

Nu ska jag vara lite social med mina arbetskamrater :)


Dags för fotboll igen!!

Nu har jag smällt i mig en hemmagjord hamburgare med pommes och massa grillkrydda på både burgare å pommes, älskar det, mums! Träningen ikväll gick helt okej, jag är inte i toppform så jag är verkligen helt utslagen. Jag gav verkligen allt jag kunde, med tanke på min styrka och fysik förut så var jag rent ut sagt uurdålig..! Men jag ska fortsätta seriöst nu har jag tänkt, hoppas jag klarar det. Ska nog in i duschen nu, sen är det dags att sova, suuuper trött!

Föresten, igår såg jag en helt ny tunnelbana, har inte så bra koll på nyheter när jag inte läst tidnigar å så. Men de var väldigt annorluna, de lät konstigt och innuti så var det liksom mer plats kändes det  var stolpar upp till taket även där man sitter. Var lite skumt att gå in i dom, helt ensam var jag oxå så jag kunde inte dela min förundran med någon, så jag drog fram mobilkameran för att dokumentera, som jag sedan visade mamma, haha!


Fotbollstalang?

nu har jag lunch på jobbet, har ätit min matlåda med köttbullar å snabbmakaroner, lyxigt värre! Jag ringde min gamla fotbollstränare nyss och frågade om jag fick provträna i deras lag och det fick jag! ska dit ikväll kl 18 :) har ingen kondis men hoppas det går bra :) ska jobba nu!


WIIEE

Weei nu blev jag väldigt glad! hihi, blir en rolig vecka det här, ska försöka uppdatera så mkt jag kan! måste sooova nu!! NATTI!!


A love story with out "the happy ending"

En av mina anonyma läsare undrade vad som hänt med mig och Hampus, så därför la jag ner lite tid och återberättar denna historia om oss två. Jag mår bra nu, men det var faktiskt lite sorgligt att skriva detta, för jag var så ledsen och uppriven förut. Kan oxå bero på att jag lyssnar på pearl harbour musiken nu, eller en mix av allt, mycket känslor blir det ju ändå på 2 år...
Nyår 2007-2008
Ingen nyhet för alla men...
Jag borde kanske ändra header eftersom det är en bild på mig med hampus där, vi ä ju inte tillsammans längre. Har inte orkat skriva om det för då skulle det komma massa frågor och det kunde jag inte riktigt ta just då för det var ganska nytt, iofs fortfarande, det tog slut den 7e juli, alltså typ 3 veckor sedan. Men har märkt att det är få som vet om det nu och det är nästan värre när folk frågar saker om oss och jag om och om igen måste tala om att vi gjort slut. Därför skriver jag i bloggen, men tänker inte ändra min status på facebook tror jag, då kommer det för mycket frågor.

Chockbesked
Det kom ganska oväntat för mig, visserligen har det inte varit jätte bra hela tiden, alla förhållanden har upp och ner gångar, det vet alla, den sista tiden var faktiskt riktigt bra (småtjafs såklart men det ingår tyvär).  Men en kväll kom Hampus efter ett tjafs och sa att det nog inte fungerar (vi pratade i tele) jag blev jätte ledsen, vi bestämde att vi skulle ses dagen efter och prata i alla fall. marléne och hennes pojkvän kom över till mig och var med mig så jag slapp vara själv, var helt förkrossad just då. (det är dessa stunder man inser varför vänner betyder allt!)

Ett jobbigt avsked
Dagen efter samtalet så kom hampus hem till mig och vi pratade om det. Han hade redan bestämt sig, han ville göra slut för han kände inte samma starka känslor som tidigare, men älskade mig fortfarande och bla bla... Efter typ 2 timmars pratande (inklusive en jäkla massa tårar) så åkte hampus därifrån, en avskedskyss och sen var han borta ur mitt liv för alltid.

Vi sa att vi skulle vara vänner, för han var min bästa vän, men tyvär så kan det bli svårt fast man kan ju alltid hoppas...

Övergiven på en båt
Jag tog färjan till gotland den kvällen kl21.05, som jag bokat innan ja visste om det här, skulle träffa Thirre. På vägen till båten pratade jag med mamma, Alexandra (vars pojkvän nyss oxå gjort slut, 2dagar innan) och andra vänner, jag läste en bok på färjan, allt för att slippa tänka på detta, ändå kom dom dumma tårarna ungefär varje halvtimme. Helt ensam och dumpad satt jag där vid ett bord på färjan i 3 långa timmar utan någon som kunde trösta (dålig mottagning på mobilen). Jag kände mig så övergiven och den långa resan gjorde det inte bättre. Sedan var jag ledsen i typ 2 dagar där nere på Gotland, riktigt nere, som i en dimma. Sen hände något, vet inte om det var festande eller ett mirakel, men jag slutade tänka på honom.

Än finns det hopp!
Kan bero på miljöombytet iofs, men glad var jag och jag flörtade mycket med killar, men gjorde faktiskt inget dumt. Vilket är bäst för ens egen skull, man bör väl vänta minst 2 veckor anser jag själv, annars ångrar man sig garanterat har jag fått erfara. Jag har insett att det finns andra gulliga killar i denna värld, bara man öppnar ögonen lite.

Det vill jag säga till alla som blivit dumpade, eller dumpat någon, mister man en så står det tusen åter (det brukar min söta bästa mormor säga). Man behöver inte leta, kärleken hittar en, det bästa man kan göra är att vara egoistisk, ta hand om sig själv och bara ha jävligt roligt singel liv! umgås med vänner, mamma eller mormor (vilka det nu är som piggar upp mest) och lev livet, för det gör JAG!! :D


Yeey!!

Tyckte faktiskt väldigt mycket om jobbet, än så länge iaf :) Bra lön (grundlön PLUS provision), härliga människor och bra läge, yey!!

Ikväll ska jag tvinga mamma och se twilight med mig, hon tror att den är läskig och har vägrat kolla. Vad är läskigt i den filmen? Jag om någon är lättskrämd, men twilight?!! Världens bästa och finaste film! Får se vad mamma säger efteråt, då kanske hon kommer tillåta min syster Amanda (10år!) att kolla på den :)


Hard work work

Sitter här nu på det nya jobbet, har bara haft utbildning hela dagen, dvs lyssnat och lärt mig hur allt fungerar. Inte så kul, men det är nu det "roliga" börjar, hoppas verkligen att det är kul. Känner mig lite osäker, det förra försäljningsjobbet var ju ingen höjdare, så jag hoppas pådetta nu iaf, skönt med lite inkomster istället för skulder. ;)

Back to work!


Jobbångest!

Jag är så jäkla nervös inför jobbet imorgon så jag kan inte sova. Har inte riktigt försökt heller, men har inte haft ro att lägga mig ned. Kan ju iofs bero på att jag vänt helt på dygnet under sommaren, har lagt mig 4-5 varje natt (morgon), vaknat 11-12 ätit fruksot, sedan lunch vid 16, middag vid 21, "kvällsmål" vid 1 och så har det gått runt i denna cirkel ett bra tag. Måste vända på det! Lär ju bli automatiskt när jag jobbar och går upp tidigt. Min klocka ringer imorgon 5.45!! Alltså min "normala" läggtid... Hur ska detta gå!?

Nu ska jag försöka sova!

Pics från fikan med Amanda och hennes kompis Simon :)

Amanda snyggingen


Simon :)


Amanda tände en cigg innan hon gick in för påtår, det tog lite längre tid än väntat..


Fika tajm

Nu är det dags för en liten fika inne i stan men Amanda. Ganska behövligt, mycket att prata om just nu, killar, jobb och massa annat skit! Nu är jag försenda måste skynda!


Tragiskt

Igår vart det fest hemma hos Andreas (Bok) En härlig fest, med mysiga männiksor. Jag borde dock ha tänkt på att mina kära kompis ex skulle kunna vara där, vilket han var och det kanske inte kändes allt för roligt för hennes del.. Men hon verkade ha riktigt kul med en annan där, dom två höll ihop hela kvällen, medan jag mer gled runt bland alla och minglade.

Idag ska jag på kalas hos min morfar, så vi ska bege oss till strängnas när som helst och jag är hur trött som helst, hoppas jag klarar denna dag haha! Hoppas Alexandra som sov hos mig kom iväg till jobbet och inte är allt för bakis. Hon drog från mig vid halv 8 eller halv 9 har jag för mig! Stackars henne!


Hemkommen

Kom nyss hem från min farbror, blev så sent igår så jag sov kvar där, sen stannad jag under dagen och passade min lillkusin, som faktiskt börjar bli riktigt stor :) Har några gulliga filmklipp på henne som jag ska försöka lägga upp :) Ikväll är det nog fest på G igen, fast jag ska inte vara ute länge, bara ta det lugnt faktiskt! Så var det med den lugna kvällen men men haha


Dags att "jobba" lite idag

Idag blev det en tidig dag för mig, ställde klockan på 8.00, självklart kom jag inte upp på en gång så jag kom upp nu istället. Idag ska jag ut till min farbror Charlie och hans familj, de håller på att bygga upp sitt hus och behövde lite barnvakt till sin minsting, Tea, så både han och hans sambo Anna kan jobba bättre. De ville att jag skulle vara där 10.00, men eftersom det ligger i tungelsta så blir det lite svårt eftersom jag försov mig, dumma jag! Måste skynda nu!

Här är min lilkusin som jag ska passa idag, underbar liten unge!


jhbfhsabg

Först måste jag bara säga FAN FAN FAN!

herre vad jag är trött nu, det tar verkligen koll på en att festa 2,5 vecka i sträck. Är man nybliven singel så är man, då måste man ut i den "nya världen". Nu har jag bestämt mig för att ta det lugnt den här helgen iaf, ha någon filmkväll med en kompis eller så. Måste ju varva ner inför måndag OCH vända på dygnet så jag orkar upp kl 6.15 på måndag, ska vara på jobbet kl 7.15.

Nej nu ska jag städa huset...


Non stop party

Hemkommen från landet nu! Ikväll ska jag till min kära farbro Nichlas och äta middag, sedan kommer Alexandra Aller över så ska vi föra lite innan det är dags för utgång. Jag har festat otroligt mycket senaste veckorna, försöker suga ut det sista av "sommarlovet" innan allvaret börjar på måndag. På måndag är det nämligen min första dag på mitt nya jobb, ska bli spännande! :D



Jag å Alexandra tonight! (ska locka mitt hår nu som på bilden)






Äventyr i salem

Festen i Salem var väl lite seg, men de var snälla och bjöd på öl och föröskte väl att hålla stämningen på topp. Tyvär fick jag å Thirre lämna tidigt eftersom bussarna slutade gå vid 12 (pendel oxå för den delen) och nästa skulle gå halv 4!! När vi upptäckte detta hade vi tio min på oss att rusa till bussen, men vi hann, till och med med en kisspaus, tur! Sen skulle vi dragit till Bok men det var inte mycket folk där så jag och Thirre körde plan B istället. Det var en kul kväll, kommer sakna henne nu när hon drar till magaluf på torsdag :(

Nu ska jag träffa Marléne ett tag, som ska åka iväg på fredag (alla lämnar mig!!) sen ska jag åka till Martins land :)


Party om igen

Ja då var det dags för fest ikväll igen! Ska iväg med Thirre nu på fest i salem, hon ringde precis och talade om det för mig, så jag ska vara klar om 30min, sedan efter det så är det fest hos Andreas (bok) vid 23. Det kommer bli en väldigt rolig kväll! Måste göra mig klar nu!


Kändis på IKEA

Kom precis hem från IKEA, har inhandlat en tvättkorg och ett tvättställ, nu vill mamma att jag ska tvätta på en gång. Men jag måste bara visa vad jag köpt och berätta vem vi stötte på, eller snarare körde in i, haha!!


Jag körde min syster på en stor vagn då nån med sin dotter försöker tränga sig före och vi kör mer eller mindre på denna person, båda jag och han sa typ "oj förlåt", sen gick han före oss ändå. Jag kände igen honom så väl och tänkte att det måste varit nån gammal granne eller ex till mamma. När jag och mamma kommenterar att han är grymt lång så kommer vi båda två på vem han är, det är ju självaste programledaren Richard Sjöberg som var och shoppade med sin lilla dotter! Min syster tyckte att vi skulle kört på honom, det skulle varit häftigt anser hon, haha! så söt :)






Frukost på sängen är inte helt fel

Idag blev jag väckt med frukost på sängen utav mamma och min lillasyster, så sött av dom! Vi ska snart åka till IKEA och köpa en tvättkorg och tvättställ till mig. Det är mammas idé att ge mig det för hon tycker att jag ska tvätta mina kläder själv och lära mig att ta mer ansvar. Det är ju ett bra steg inför att flytta hemifrån :) Hoppas jag hittar något fint, så det passar mitt rum.


Party all night long!

igår kväll träffade jag Amanda och vi var hemma hos min pappa å drack lite drinkar, vilket ledde till en helt galen kväll haha, finns inga ord som kan beskriva, bjuder på lite foton istället ;)










Bakis?

Kom precis hem från Alexandra och hennes pojkvän, sov kvar där på soffan eftersom det inte gick fler pendeltåg. Är faktiskt inte ett dugg bakis, skönt! Det var en riktigt kul fest, ett plus att han hade pool, var ritkigt kul att bada på kvällen. Är sugen på att festa igen, undrar vad som händer ikväll? Ska iaf dra iväg och fika med en gammal kompis snart som jag inte träffat på år och dagar :)


Fest hela veckan :D

Ikväll är det festdax igen då, ska till Spånga och umgås med en v mina bästa vänner Alexandra, hennes pojkvän ska ha festen, kommer bli super kul! Ska snart åka, för vi ska tydligen bada i hans pool!

Här kommer lite bilder från underbara Gotland :D

Tjejmingel på innegården


Söta tjejerna som jag var med, här på beach club


Jag å Marléne inne på toan på innegården


Vi sitter och myser på kajen utanför visbymuren


Hemma igen från Gotland!

Nu är jag hemma igen efter en låång vecka på gotland. Det har varit en av de bästa sommrarna hittills och jag har träffat underbara människor! Jag vill så gärna tillbaka dit :D Men det är också väldigt skönt att vara hemma och sova i sin egen säng, längtar tills jag får krypa ner i den :) På facebook kommer alla bilder hamna, ska bli kul att kolla på dom sen haha, galet men kul var det!!


packning

Nu håller jag på att packa inför Gotland, lyckades få ner tältet i min väska, woho! Men nu är det iofs mindre plats för kläder, men så mycket behöver jag ju inte ta med mig :) Jag ska åka hemifrån om 4 tim, det tar 1,3 tim att åka till båten, sen ska jag vänta där i 1 tim oxå. Trååkigt! Men jag tar med mig någon bok att läsa oxå :)


..

Jag fick bara lust att säga Jag älskar dig till min pojkvän som inte är här just nu, men imorgon kommer han hit och  förhoppningsvis stannar han kvar ett tag. puss på dig!


(riktigt gammal bild)

Gotland watch out!

Jaha då var resan bokat, nästa destination, GOTLAND! Jag åker helt själv, men som tur är så är mina kära vän Therese (Thirre) redan där och hon kommer att möta mig när båten anländer kl 00.20 på onsdag (åker imorgon kl 21.00 från nynäshamn). Just nu håller jag på att tvättar kläder  som jag ska ha med mig på Gotland, ska även få ner ett tält som jag och Thirre ska bo i hehe :) Thirre åker hem på söndagen och Marléne kommer på måndag morgon och lilla jag blir alltså kvar själv några timmar tills Marléne kommer, men kommer förhoppningsvis kunna umgås med Thirres gotlänningar :D



Gotland here I come!


Trevligt med eget boende

ledsen för den väldigt dåliga uppdateringen, tycker inte det är så kul att skriva när jag inte har några bilder :P Jag är ensam hemma fortfarande och har haft det supermysigt med Hampus och några vänner som har kommir hit. Vi har grillat å chillkrökat och rökt vattenpipa. Tyvär då förstördes vår fina vaxduk på grund av glöd från kolen, så jag måste köpa ny (med min krassliga ekonomi, kul!).

Jag såg ice age 3 i förrgår, den var så sjuukt rolig, jag rekomenderar den verkligen, jag verkligen grät av skratt emellanåt!


RSS 2.0