Weekend

En lugn och mysig helg har det varit. I fredags träffade jag farmor och pappa. Kollade även på en jätte mysg film igår som jag föll pladask för, nämligen Juno, vilken charmig film! jag rekomenderar den starkt!

Idag har jag inte gjort något särskilt, lekt kurraömma med Ronja, pluggat lite och snart är det väl dags att gå ut i regnet på promenad :)

Bara 5 dagar kvar tills ridningen, spännande! På fredag smäller det! :D


Härliga söndag

En helt underbar söndag! det har varit en riktig hektisk vecka med mycket att göra, det kommer resten av nästa vecka också vara, men det är bara roliga saker så man kan ju inte klaga.. haha

Just nu sitter jag och pluggar, riktigt roligt, på riktigt :) Just nu är det verkligen roliga ämnen (estetiska, musik bild, dans mm) men jag tror att om man har bra och positiv inställning till studierna så går det lättare att göra det, även det som är mindre roligt (lägg märke till mindre roligt, inte tråkigt). Tips till ala! ;)

Nu ska jag ut med min lilla Ronja till hundgården, hon har nämligen träff där kl 16 med sin nya kompis Allie, en 12 veckor gammal Beagle.

 


Så här ser en beagle ut, detta är inte Allie men hon är en sån ras :)




Knashundar

Jag kollar på roliga hundklipp på youtube, här nedan är tre exempel :)

Konstiga ljud från en pitbull




Snarkande valp


Siberian Husky som säger "I love you"



Är inte huskys vackra! kolla på fler klipp på raringen ovanför, hon kan säga mer än så :)




På jobbet

Hela gallerians parkering (nedrevåning) OCH vårt omklädningsrum (som ligger en våning ner) fick strömavbrott idag. Det vill säga, det val KOLmörkt, man såg ingenting där nere. Jag ville inte gå ner själv, jag försökte men sprang upp igen.. för jag har sett för många filmer, så ja, jag är lite mörkrädd haha! fick fråga en kollega till mig på jobbet som fick följa mig ner, vi trevade oss fram i mörkret till omklädningsrummet..

Där nere stötte vi på.. en tjej i charken som hade ficklampa, hon var så snäll och stannade kvar med mig tills jag hade bytt om, för den andra tjejen gick upp. Jag hade inte ens träffat henne förut (hejjat möjligtbvis, men det är 150st anställda där liksom..) men gullig var hon!


Prydnadskål.. aldrig hört talas om tills idag, en kund köpte en sådan.







Jag hinner

Ja ett snabbt inlägg blir det, bara för att jag kände mig duktig som faktiskt kom upp imorse och till och med hann ut och jogga en runda. Dels för att jag vill hålla igång under uppehållet och dels för att Ronja ska bli lite trött och vilja sova medan jag är i skolan heela 2 timmar ;)

Måste dra!


Igår idag och imorgn

Hänt
Igår var det avslutning med fotbollen för denna säsong, vi kommer nog tyvär inte gå upp i 2an, minimal chans, men jag hoppas fortfarande. Annars gör det inget att fortsätta en säsong till i 3an, det är ett härligt lag och vi har goda ambitioner att gå upp nästa gång :)

Nytagen lagbild (jag är längst upp lite till vänster)

Lite kul om skolan
Jag har roliga skoltimmar framför mig, men bara en kvar den här veckan (imorgon), vi håller på med estetiska ämnen, hittills bild och kreativitet. Bilden var flummig "inget är fel, allt är rätt, alla kan.." men rolig på nåt sätt, kreativitet var lite som drama, men mer som grupp och sammarbetsövningar (har inte haft drama än så jag kanske är helt ute och cyklar med jämförelserna). drama och musik kommer snart också, spännande.


Coming up!

I helgen har jag INGET för mig, så himla skönt! ska bara ta det lugnt och göra spontana saker som kommer mig för. Ska iaf kolla på Rågsveds match på fredag, måste ju se hur det går för gamla laget :)




Jag har blivit stor

Internet funkar igen, Yes!

Planering, Budget = Vuxenpoäng
Jag har varit så duktig nu, har gjort en budgetöversikt för 3 månader framåt, vilken lättnad det är! Nu behöver jag inte oroa mig för vad som ska kosta hit och dit, nu vet jag EXAKT vad jag kan spendera (med marginal till och med)

Sedan har jag på sista tiden börjat planera in saker i min kalender mer och mer, det är också skönt för då slipper jag komma ihåg och jag är nog den mest glömska personen som finns så att minnas allt jag ska göra är nog omöjligt!


Bokat!!

Den 29 oktober är det bokat, Turridning! Det ska bli så jäkla kul!

Vi ska rida på Basjkirhästar, vilket är en hästras som ska vara allergivänlig, mucho bra för min del :) Läste också att den hösten har 6 stycken gångarter, den kan bla. tölta som islandshästen, coolt! Är man nyfiken på rasen så kolla på länken: Baskirhästen

Här var en mysig vinterbild på en Basjkir


Basjkirer kan ha ALLA färger som finns på hästar




Vackert





RSS 2.0