Sommarlov är underbart!

Usch vad svårt det är att uppdatera när det är så fint väder. Man vill ju inget hellre än att vara ute å mysa i solen. Kan ju tala om för alla att jag slutade på det jobbet jag fick, det sög med provisionslön, så nu väntar jag till den 27e juli när jag ska börja arbeta heltid med månadslön :) Imorgon hoppas jag att mina tjejkompisar vill följa med ut å partaja!! Jag är såå sugen!! :D


Vad ska man välja?

Jag har tyvär inte kameran hemma den är hos Hampus och jag vet inte när vi ses nästa gång så ja lägger upp en rolig bild bara för att ha något att visa från midsommar hihi :)



Jag har idag varit på utbildning på oslagbar, det var kul, men jag hoppas fortfarande på ett bättre jobb med fast lön. Fick faktiskt mail från en matbutik som behöver sommarjobbare och extra till hösten, funderar på att ta det, är ju bra om jag ska plugga. Fick även samtal från ett till försäljarjobb som också har en fast lön, ska på intervju imoron, under lunchen på det jobbet jag har nu. Så krångligt och svårt att bestämma sig, man vill ju välja rätt! Hoppas det blir bra :)

Juste nu har jag fått hem bantningspiller som jag ska prova i 3 veckor gratis, ska bli spännande och se om det ger resultat. Inte för att jag är överviktig eller har dåligt självförtroende, för självfötroendet har jag, men jag vill bara bli av med det lilla extra som jag lagt på mig senaste tiden och kunna ha lite tightare kläder. Är man så lång som jag så känner man sig lätt för stor om man går upp lite, skulle vara underbart om det funkade! (ska självklart bli bättre på att träna mer)

Nu ska jag sova, natti!


Hur kan folk vara arbetslösa när det finns jobb??

Jag har nog varit på minst 7 intervjuer på 5 dagar (helgen emellan men ändå), jag som tordde det var lågkojuktur och arbetslöshet, eller letar folk dåligt? De flesta ville ha en andra intervju eller utbildning på en gång (är jag den enda som söker jobb eller?), ett ställe har jag varit på 3 ggr! Det stället gillar jag mycket, så det hoppas jag mest på, jag var där idag på den 3e interbjun, fick prova att sälja via telefon till han som äger företaget, han ville se om jag kunde slja, det var lite läskigt, fick improvisera en hel del eftersom det inte var på riktigt. Hela poängen var att jag skulle vara envis och lyckas sälja mig in liksom. Det var spännande! :)

Imorgon ska jag på en utbildning på ett annat ställe som heter oslagbar som har provisionslön, där är jag i princip redan anställd, så där kommer jag jobba tills jag fått något annat som har fast lön (exempelvis det jag vill ha som jag varit på 3 ggr). Snörrigt värre måste jag säga! Vet knappt vart jag varit och inte, minns inte vad vissa heter och vad de säljer och så, haha!

Ikväll är det kalas hos min moster som fyller år, Hampus kommer snart hit och ska hämta mig så åker vi dit :) (nej han dök inte upp och hörde inte av sig heller, vart tog han vägen nån som vet?)

Juste, snart kommer nog bilder från midsommar upp oxå! :D


Mys söndag

Vilket väder vi har idag då! Jag vaknade för en 20 min sen och det var svårt att sova vidare eftersom solen sken in. Jag gillar att vakna på det sättet, så naturligt, ingen klocka inga måsten, utan bara gå upp och sedan njuta av det fina vädret. Vi ska städa det sista sen efter midsommar, sen hoppas jag att vi kan hitta på något mysigt, jag vill gå och spela minigolf vid skansundet, man tar båten dit typ 5-8 min, hoppas hampus vill det också :)



Midsommarafton och Midsommardagen

Dagen efter midsommar, riktigt fint väder idag och inget regn än så länge i alla fall. Kunde det inte ha varit så hela dagen igår istället när man verkligen ville ha det? men vi har haft en riktigt trevlig midsommarafton och midsommardag tycker jag :) Igår körde vi volleyboll och åkte ring, eller jag och Alexander åkte ring alla andra bangade haha. Åka ring är min specialité, det är nästan omöjligt att få av mig, jag åker bara av om ringen vänder på sig (då kan ingen vara kvar). Jag åkte av en gång, det var efter ett långt tag, sen var jag så kall så jag gav upp. Jag hade också tummlat runt som en macka på ytan innan jag hamnade helt i vattnet så jag fick sjukt ont i huvudet och min hand, som svullnade upp. På kvällen badade vi tunna, drack öl och körde klassikern "jag har aldrig". Himla mysigt avslut.

 Idag har jag solat och kört volleyboll med de personer som är kvar sen igår, sen cyklade jag ivg till cafét för att köpa glass till mig och resten, hela 6 km totalt, jobbigt men nyttigt. Snart ska vi göra middag, väntar på att de som åkte och handlade ska komma tillbaka, då blir det hamburgare a la Hampus :)


Dan före dan

Jobbintervjuer idag
Hallo! Idag har jag varit på två jobbintervjuer, en gruppintervju som var kl 10.00, en "vanlig"som var klockan 13.00 och en "andra intervju" kl 14.00. Den sista intervju jag nämnde är det jobbet jag gillar mest av de som jag varit på. Hoppas att det blir det jag får :) Jag ska även på en till "andra intervju" hos det företaget som jag var på imorse kl 10.00, är inte lika förtjust i det, men när man inte har nåt jobb så får man nästan ta vad som helst så :)

jahaa..
usch vilket väder, kan inte midsommarvädret överaska någon gång och vara riktigt fint? jaja man får göra det bästa av situationen och ha så kul som möjligt i regnet :) Längtar till imorgon! 

Nu ska jag se film med min älskling <3, den heter worlds of war (som kommer med expressen varje vecka, jätte bra!) 


Unga mammor

Kollade runt lite efter bloggar och hittade en blogg om en tjej som är 14 år och gravid med tvilligar! Jag som tyckte EM som är 15 år var ung, men den här tjejen är ännu mindre. Varför jag tycker så är för att de ska ha tvillingar!

Det måste vara hur jobbigt som helst. Barn är ju helt underbara och jag kan ändå förstå att man vill behålla och inte gillar abort, men tänk då att få två samtidigt! Det måste göra beslutet att behålla eller inte dubbelt så svårt? Jag tycker i alla fall att det är sjukt starkt av dessa tjejer att behålla, mycket cred till dom för det, så jäkla starkt! Att vara ung mamma är tillräckligt svårt och tvillingar ännu svårare.

Här är länk till EM's blogg som är 15 år och gravid med tvillingar

Här är länk till Johanna som är 14 år och gravid med tvillingar

Starka tjejer, stå på er ni är super duktiga ;)


Massa jobbintervjuer!!

Lite om igår på 2 års dagen
Det blev en otroligt mycig kväll med Hampus igår. Vi åt middag på pizzahut, riktigt gott! Sedan bokade vi biobiljeter till terminator - salvation som skulle börja kl 20.55, då hade vi 2 tim på oss att hitta på något så vi gick och bowla. Vi hyrde banan en timme så vi han köra 3 eller 4 omgångar och JAG förlorade alla..... men kul var det i alla fall.

Efter det gick vi och köpte godis till mig och skyndade till bion, vi blev lite sena eftersom det var lång kö till popcornen som Hampus skulle ha oxå :P Filmen var jätte bra tycker jag, lite flummig i början men sen kom man in i det, jag rekomenderar den verkligen! :) När filmen var slut så åkte vi hem till Hampus och så sov vi där. Hampus bjöd på allt detta, så gulligt av honom! Jag hade en jätte fin och minnesvärd dag :)

Lite om idag
Idag åkte jag direkt in till stan på morgonen, ja eller förmiddag, klockan 10.30 skulle jag på en jobbintervju. Den gick väldigt bra, gillar jobbet, fint läge också, dessutom verkade gilla mig. :) De ringde nämligen bara 3 timmar senare och ville ha en andra intervju redan imorgon! :D

Efter den så lunchade jag med mor min på hennes jobb på götgatan, vi gick ut och åt mackor i en fin park. Jag stannade kvar där tills det var dags för en till intervju som var i nacka. De verkade mindre seriösa, jag fick inte så värst bra intryck av de. Men får se, i sånna här tider så får man ta det man får.

Imorgon är det dags för två intervjuer till PLUS den andra intervjun med dem jag var hos idag. Snörrigt värre! :P sammanlagt ska jag på 5 stycken intervjuer som jag blivit inringd på, plus den här extra nu då. Jag borde väl få något i all fall? hoppas!


Vår 2 års dag idag!

Jag har sovit hos Marléne inatt, vi hade jätte kul och var uppe sent. Vaknade vid 11 av att en person ringde mig angående intervju, som är bokad imorgon :), sen somna vi båda om. Sen kom Bok vid 12 och då gick vi ut och sola, vi gick även en promenad och åt glass (Tack Marléne för den!).

Jag kom hem hit för ungefär en halv timme sen och gissa vad som hängde på dörren!!? Blomogram från min älskling! :D Jätte fina blommor med ett gulligt kort på :) Jag blev överlycklig, dom var så fina! Nu ska jag in i duschen, Hampus kommer snart och hämtar mig och då ska vi göra något tillsammans :)

Kolla vad fina!


En jätte söt nalle på också :)



Spännande

Vädret ser ut att bli lite bättre nu, kanske kan bli fint till midsommar iaf :D Hoppas det bli riktigt kul, härligt gäng som åker ut till Hampus å ska fira, självklart så blir det majstång i år igen oavsett väder, det ska jag se till! :)

Imorgon firar jag och Hampus vår 2års dag, den 16/6 2007 blev vi tillsammans :)
Jag har ingen aning om vad vi ska göra. Hampus vill överaska mig så jag får hålla mig till imorgon för att se vad det blir. Jag förväntar mig inget stort, hoppas på att jag får nån blomma, det är det ända jag önskat mig, för det har jag aldrig fått av honom (men massa andra fina saker har han skämt bort mig med så klart).

Här kommer lite bilder från våra 2 år tillsammans, det finns offantligt många fler, det var svårt att bara ta några få, men det skulle bli tråkigt annars att kolla på tror jag.

En av de första bilder på oss två (innan vi officiellt blev tillsammans)


Inflyttningsfest hemma hos mig, Hampus dansar med min mor.
Älskar er båda!


Hehe, vad ska man säga, galet roligt har vi jämt med våra vänner!


Förlåt älskling, var tvungen att visa denna, klockren min ;)


Du är den finaste som finns!


Var tvungen att visa en bild när Hampus var blond, fint va?
Man kan väl säga att jag är ganska skyldig till detta eftersom jag övertalade
honom att göra det och det var även jag som gjorde det :P


Älskar dig dig dig!





Pissväder..

Jag har varit riktigt slut denna helg, jag har inte gjort någonting, men efter allt festande senaste månaderna (skivor, student, bröllop mm) så blir man vääldigt trött kan jag säga. Jag kan heller inte somna på kvällarna och är uppe länge, sen sover jag länge också, så idag ska jag hålla mig vaken, ja gick upp 8.15 så det borde inte vara svårt att somna ikväll.

Fy fasiken vilket väder säger jag bara, usch! Frös ihjäl om mina fötter på vägen hem från Hampus imorse, fast man får skylla sig själv om man har tyg ballerina skor på sig kanske.. :P Hoppas vädret blir bättre nästa vecka så det blir fint på midsommar! :D


Jobb ja tack!

Ibland undrar man vilken tur man kan ha, jag skickade in ett CV via mail igår till ett bemaningsföretag och de ringde upp mig imorse klockan 9.14. Jag var tyvär inte vaken så jag ringde upp dem nyss och har nu fått intervjutid nästa vecka, woho! Hoppas hoppas att det går bra :)

Vid 12 kommer Hampus och hämtar mig för vi ska fortfarande ut och söka lite arbeten i matbutiker och dylikt, ifall nu inte intervju skulle gå bra. Spännande!



Hej jag är ett "VG-barn"

Fick hem mina slutbetyg idag och jag är väldigt glad över resultatet :) Jag är inget "MVG-barn" snarare ett "VG-barn", men lyckades ändå knipa ihop 10 stycken MVG å resten är VG och väldigt få G, så jag är nöjd!

Tyvär så har lågkonjuturen slagit till på mitt jobb, vilket har lett till att jag måste söka nytt IGEN... lagom till sommaren, när alla redan anställt sommarpersonal, men vad ska man göra? Så imorgon ska jag å Hampus ut och leta jobb till mig, hoppas det går bra.

Lycka till mig själv!



Hampus student i detalj ;)

Vilken röjjlväll det blev igår, usch! Ska bli nykterist nu, det var verkligen inge roligt... Men innan det blev för mycket alkohol dåra, så hade vi ritkgti mysigt både på Hampus flak (vi blev genomblöta eftersom klassen hade köpt 41 flak öl bara att spruta ner alla på flakeet med!) Sen var det kul att träffa all hampus släkt och vänner, även min mamma å min syster dök upp där, riktig god mat oxå.

Sen drog vi till Jojjo som hade studentfest hemma hos sig, vi var redan ganska på lyset allihopa och ovanpå det så shottade jag och några andra en heel del. Vi sjöng en jäkla massa singstar och åt student mat sopm fyllekäk. Festen fortsatte hemma hos Kurre, med ännu mer shotande, sen däckade jag å Hampus på soffan.

Men hör å häpna!
värden väcker oss kl 5 å säger att vi måste gå hem, för tydligen så hade han lovat Lulle en sovplats och vår buss hade ju ändå börjat gå så ja... det var bara att traska hem, jag orkade inte tjafsa eller så, men hade det varit någon av mina tjejkompisar hade jag blivit rasande, så gör man bara inte mot en kompis (syftar på Hampus). Som tur var tajmade alla bussar och vi kunde lätt ta oss hem till mig å somna gott i min säng :)



Dåligt av mig!

Hej! Ledsen för dålig uppdatering det har varit såå mycket senaste dagarna och jag behövde lite tid för mig själv :)
Studenten i fredags, Hampus brors bröllop i lördags, examensfest (som Marléne å Sandra fixat, jätte duktiga!) igår var det en barndomsväns mottagning och idag är det Hampus älskling som tar  STUDENTEN! Sitter här å förar med lite vin innan jag ska dit å åka med deras flak, wohoo! Har packat ner både pipan å tutan :D

Student imorgon!

stress stress stress! Jag har stressat med allt idag, sista plugget (har fortfarande kvar) sen fixa lite skumpa, köpa nya skor, sen hem å fixa fler stolar eftersom vi måste vara inne nu allihopa (37 pers på 92 kvadrat!). Nu ska jag städa, sen duscha, efter det plugga klart det sista. men humöret är på topp, STUDENTEN IMORGON!!!!!

Min älskling har fått körkort idag föresten, han är ju bara för dukitg!!!
GRATTIS GRATTIS!


haha men inte körkort i denna kategori, bil såklart ;)



Punch och plugg

Idag är jag suuper trött. Satt uppe till kl 6 och pluggade, som jag skrev i inlägget innan, usch inte bra! Var sedan i skolan vid halv två och innan dess var jag på stan och fotade det sista inför mitt Foto B -projekt. Hoppas på att kunna lägga upp mer bilder på det sen. Nu pluggar jag järnet och ska sedan kolla på greys och äta coola punschrullar (lägger upp bild sen hoppas jag).


Vad tycks om dessa blågula damsugare från delicato? Inte lika inbjudande goda kanske, men häftifga är dom!
smakar som vanligt, men det blå är glasyr istället för choklad, så lite sötare var dom.

Soligt ute nu, hoppas det håller sig till fredag när jag tar studenten!! :D (vet att det ska regna, men hoppas man man alltid)


Twilight - New Moon!!

Godmorgon! Här är man uppe med tuppen, undrar om någon mer är vaken vid den här tiden? haha, sitter såklart å pluggar, har inte ens lagt mig än! :P

Kollade på Marlénes sida och såg nya twilight-new moon trailer och jag är helt till mig! Vill se, vill se! Den kommer dock inte fören i november! Hur ska man kunna hålla sig så länge? Jag ska ha läst 4an till dess iaf, får hålla mig till den sålänge :)




Värmen fortsätter

Finns det något tråkigare än att sitta inne i skolan när det är soligt ute? Jag vill ut nu, skulle hellre plugga utomhus :) Tydligen ska temperaturen gå ner imorgon och resten av veckan. Hoppas det är fel, jag vill ha strålande sol på min student på fredag! Jag längtar så mycket nu, de flesta arbetena är nu avarbetade och snart kan jag njuta av skolfria fritiden :D (fram till högskolan i höst dåra)


RSS 2.0