Platta persikor = Sjukhus

Igår på jobbet åt jag en platt persika som jag slängde i mig innan rasten var slut å skyndade mig upp till kassan. Väl i kassan börjar hela munnen klia, på tungan å i halsen å kände astman komma lite. Jag kolla runt om det var nån blomma eller nåt som jag inte tålde, men inget. Jag frågade min kollega om hon kände kliandet i munnen efter persikan och hon sa nej. jahapp tänkte jag bara att ringa sjukan å kolla vad man ska göra, akuten skulle man tydligen till.
Tillbringade några timmar på sös akuten igår, men väldigt få timmar och jag kom före de flesta andra i kön. Hade ingen aning om hur allvarlig matallergi kan vara, men förstår verkligen det nu med tanke på prioriteringen. Micke kom till akuten å gjorde mig sällskap sista timmen som jag var på övervaket, jag fick lite medeciner och fick åka hem vid 12. Jag släpptes så tidigt som möjligt eftersom jag mådde bra :)
Lärdommar av detta:
* Matallergi är inge kul
* Platta persikor ska man undvika

Back again!

Vill börja skriva på bloggen igen! Shit det var riktigt länge sen!
Men vill iaf skriva att jag har träffat en helt underbar person, som jag är så himla kär i och vi har varit tillsammans läänge, känns det som haha! Men det har bara gått 2,5 mån sen vi "dejtade" första gången (Ja den första var väl ingen riktig dejt, men det varf första gången jag fick upp ögonen för honom och var själv med honom)
I övrigt är livet helt underbart och sommaren har varit fantastisk :)
Enda bilden på oss två tillsammans typ, iaf den enda som är fin haha! <3

RSS 2.0