Rekordvärme

Det var ju helt stört varmt ute idag, satt hela dagen ute och solade (istället för plugg!) vilket jag kände mig värd. Man kan inte sitta inne när det är årets värmerekord hittills, vem vill det?

Skulle så gärna vilja ha en ny som var lite bättre en min stenåldersmobil, så jag satt och kollade efter fina mobiler och lyckades hitta riktigt fina och dyra. Man undrar om någon ens köper dom, känns onödigt eftersom det hela tiden kommer bättre mobiler, man byter ofta (om man har pengar eller rika föräldrar).

Vad sägs som dessa mobiler?
Riktigt läckra, den billigaste kostar precis över 1miljon dollar (!)
Jag gillade Iphone king botton mobilen "bara" 2,5 miljoner dollar....

Drömma kan man alltid....




Sommar och student snart!

Yes ännu en av mina stora uppgifter avklarad, ett steg närmare sommarlov! (jag hoppas på lite "sommarlov" precis innan vi tar studenten och slippa plugga dagen innan, vill helst inte vara trött den dagen).

Klockan är såå mycket nu, måste verkligen sova, är suuper trött och imorgon ska jag upp innan mamma och baka scones till henne på mors-dag. Har även en liten present till henne som jag köpt :) Hon står för övrigt nu och bakar pajer till min student på fredag, gulle hon!

Godnatt!



Robinsson finalen avklarad

Vinnaren i Robinsson 2009 är Ellinor Pierre. Hon var riktigt dukitg och kom igen på slutet, kammade hem näst sista tävlingen och kom till direkt final. Helt oväntat från många, asgrymt tycker jag! Jarmo var också en av finalisterna, men förlorade sedan omröstningen, som för övrigt var väldigt jämn, spännande var bara förnamnet. Men Grattis till Ellinor!






Fint till mitt nya hem

Har hittat lite söta saker som skulle passa till en blivande lägenhet, jätte fina designade saker, som vanligt så har jag gjort ett fint litet collage som man kan titta på. Bra present till de som tar studenten (allt på denna bild önskar jag mig!)


Bäddset - hemtex outlet
servis - Mon Amie från Röstrand
Svamplampa - Brando
Återstående saker kommer från Åhléns

Sedan hittade jag lite fina möbler, en hängande soffa och en jätte fin säng!

Soffa - le beanock
Säng - Ellos


Nu ska jag springa ner och kolla Robinsson finalen!





Härlig sol och rolig poesi

Herre guud, över 30 grader varmt idag! Är det inte otroligt? Oavsett hur mycket plugg man har så måste man ut i detta väder, det får man bara inte missa tycker jag :)

Igår när jag var och kollade på mors-dag presneter till min mamma (mors-dag imorgon som alla nog vet) så kollade jag på roliga kylskåpsmagneter med roliga skämt. Jag skrev ner 5 stycken som jag tyckte skulle sparas. Några av dessa var lite mer kvinnliga skämt, ingen ska ta illa upp och det är ingen pik till min pojkvän heller, bara lite dålig humor hehe

Min man behöver glasögon,
han kan fortfarande inte se saker på mitt sätt


Bakom varje lyckad man 
står en förvånad kvinna


En mysig sommarbild på min syster Amanda och hennes kompis Minna ute i Sthlm's skärgård

Att fela är mänskligt,
att skylla på någon
är ledarskapsförmåga

En man måste göra vad en man
måste göra
En kvinna måste göra
det han inte kan

Äktenskap är när den ena personen
alltid har rätt
och den andra personen
är mannen



Äntligen fredag!

Sitter här och gör som alla andra dagar, haha gissa vad... näsan i böcker och knattrar på tangenterna, kuul..

Höll på att fixa mina listor på spotify nu, passade på att göra en ny lista med sommarlåtar och det blev en hel del! Kommer lyssna hela sommaren på den :) När jag letade bland musiken hittade jag en av de finaste och mest rörande låtar jag vet, ett av soundtracken till Pearl Harbour nämligen tennessee, lyssna på den och känn hur tårarna bränner bakom ögonen.. (kanske jag som är extra känslig) Älskar den filmen för övrigt!






Klockrent

Konstigt väder vi har, imorse regnade det, vilket jag verkligen inte uppskattade eftersom jag sov hos Hampus och inte hade extra skor utan gick i regenet med sandaler, inte kul! Men nu är det skinande sol och bättre ska det bli, tydligen ska temperaturen gå upp en hel del, till slutet av helgen ska det vara mellan 25-30 grader! Woho!

Alldeles nyss stötte jag på en så klockren krönika i DN på stan, skriven av Hanna, här är länken. Den talar nog till de flesta som är i en relation, om denna så kallade brödraskapet mellan grabbar.

Här är ett citat från krönikan:
"Det spelar ingen roll om jag ligger med mannen, om jag bor ihop med honom och älskar honom till döds eller om jag är hans bästa vän, en annan mans sällskap är alltid värt mer än mitt"



Jahapp

Nu sitter jag och pluggar för fullt, nu börjar det bli tröttsamt att skriva om plugg (även om det är det ända mina dagar består av) så nu ska jag försöka vara positiv.

Har faktiskt funderat på att rösta till eu-valet, dock vet jag inte så mycket om det och bör väl läsa på lite, men jag tror jag vet vad jag ska rösta på :)

Här är bilder från gårdagen (attans vad dålig uppdatering det är på bilder, bara gårdagens, dåligt av mig!

















En ursäkt till en viktig person

Jag ber om ursäkt för att jag lät publicera inlägget som min vän skrev i min blogg, jag brydde mig inte då eftersom jag och du hade haft en konflikt innan, tro inte att jag inte bryr mig, för jag bryr mig visst om vad folk säger om dig!

Jag låter inlägget vara kvar, jag får stå mitt kast, för alla gör vi våra misstag. Detta var riktigt dumt och jag ska aldrig igen skriva något på min blogg som hänger ut någon, speciellt inte mina nära och kära. Förlåt än en gång!


Mys i solen

Ja det kom lite mycket ivägen igår när jag skulle lägga upp bilder så jag lägger nu upp gårdagens mysiga bilder, alla tagna ute hos Hampus älsklingen :)

Lite "dagens outfit" (gårdagens men men)



Mys på bryggan



Hampus tre supersöta vovvisar






Ute på Landet

Woho nu har jag kommit ut till Hampus (typ landet) och det är fint väder, jag ska njuta lite ute i solen innan jag sätter mig å pluggar :) Lägger upp lite bilder snart, men nu ska Hampus ha datan :P


Vill ut, ut ut!

Mycket fint väder det är idag (och även resten av dagarna) Underbaart! Själv sitter man innne å pluggar, känns inte helt okej alltså. Sista racet nu den här veckan innan betygen sätts, känns ganska stressigt, önskar att jag blivit klar tidigare och bara kunde ta det lugnt sista dagarna, men som vanligt var jag ute i sista sekunden haha :P



Grillning med film

Igår var det grillning och film hemma hos Marléne. Det var jätte mysigt faktiskt och perfekt avslut på helgen med tanke på allt festande denna lång helg. Men lite läskigt med skräckfilmer, vi såg one missed call, den var läskig, men lite svår och konstig att förstå. Sen såg vi en hel del andra filmer, kom väl i säng vid 5 om inte ännu senare och då var det inte ens en säng, utan vi var tre pers som sov i Marlénes soffa. Nu ska jag återgå till pluggandet och dricka mitt iste, bjuder på lite bilder från igår.

Fick äntligen åka moppe med kusinen (tråkigt med otrimmad, älskar fart!)



Grillning











Moppekalas

Igår var det en rolig skiva, men jag gillar inte placet så det sög ju liten men men, roliga människor och det är det som räknas :) Jag har då aldrig varit med om maken till starkt vin! Mer än så säger jag inte...

Idag fyller mor min 39 år, GRATTIS! senare kommer mina släktingar hit, jag hoppas min kusin tar med sig moppen, ä riktigt sugen på att åka hihi!


Party all night loong

Skönt att sova länge, det gillar jag med långhelger hehe. Idag ska jag träffa Jessica och Carro för första gången, mammas pojkväns döttrar. Vi ska grilla ikväll, kul! Roligare blir det, Skiva tonight också! Hampus klass har skiva på café umbra (lokalen suger) hoppas det är roliga människor där :)

Jag har även upptäckt att Britney Spears som var utsåld (13 juli) kommer ha en extra konsert den 14e juli, Nu jäklar ska jag hala fram pengarna, för jag ska gå! Jag ska prata med Thirre, för hon ska med mig!


New news

Yes nu har jag lyckats få ordning på min bloggs utseende! Men mitt jäkla bloggnamn är fortfarande ovanpå min header, det gillar jag inte, någon som kan komma hit å hjälpa mig? (Har provat designadinblogg men jag lyckades inte, trots beskrivningen)


Hjärt tema

Kolla på dessa söta saker som är köpta på lagerhaus




Kylskåpsmagneter





Hemma igen

Nu är jag hemma från kalaset, trevligt och gott med tårta.

Ett litet collage som förtäljer dagen.





Skivan var grym!

Tyvär tog jag inga bilder på min outfit, men jag hade ett helsvart linne och en t-shirt ovanpå den, trasiga (trash) strumpbyxor, svarta pumps till och svartmålad runt ögonen.



Det var en rolig kväll med många nya och gamla ansikten. Även ett känt faktiskt. En av de stora bloggarna, nämligen Kenza var på denna skiva. Henne har man ju läst om, alla fester och vilken partyprinsessa. Men hon verkade inte ha kul på denna skiva, hon var väldigt tråkig, vilken besvikelse må jag säga, trodde partyprinsessan var bättre än så? (Har inget emot henne alls, blev väl lite chockad bara)

Men jag å mina vänner och pojkvän hade gryyymt kul! Vi dansade mest hela tiden, underbart helt enkelt :)

Jag ska på släktkalas idag, min lillkusin fyller år, när jag kommer hem ska jag försöka ladda upp fler bilder som jag tog med alex här om dagen, det var så fin fina bilder nämligen :)

Kvällens frisyr

Här är min fluffiga rockfrisyr för ikväll, den är fixad med våffeltång och på plats med en jäkla massa hårspray.


Skiva ikväll = Party!

Ikväll är det som sagt skiva, det är Marlene och Sandra som ska ha den och temat är "jag kom just från". Jag ska komma från en rockkonsert och vara lite hårdrockig helt enkelt, vekrligen inte likt mig, ska bli kul att vara lite annorlunda :)

Ska försöka lägga upp bilder på mig sen :)


Alexandra B Gästbloggar!

Hej alla Angelicas läsare!
Jag har vågat mig hem till Angelica för första gången i hennes nya bostad!
Angelicas mamma (titti) gillar inte mig, hon tycker jag är en dålig förebild för hennes dotter och efter vårat bråk (som varade i ca 2 år) så är jag väll ännu mindre omtyckt nu :P

Men, men!! Jag har intagit min plats i hemmet och nu bloggar jag även här!!

Besök min blogg också! Alexandra Beuger

Ha det bra!! // A

Skolan är snart slut, men jag är inte klar!

Nu jäklar börjar det bli tajt med planeringen, jag har en skiva ikväll och en på fredag och jag har fortfarande några stora inlämningar kvar, tre av dom är ämnen som jag satsar på, så nu måste jag sätta fart!

Jag har även lyckats dra på mig en inflamation i knät, utan att ha gjort ett piss?! Jätte konstigt och oskönt!

Dålig dag, hoppas den blir bättre.


En händelserik dag

Jag och Alex var ute och fotade, behöver kanske inte säga mer, fotona berättar dagen väldigt bra själva :)

Busfröna


Alex var modellen





Många fler bilder kommer upp imorgon, nu måste jag sova!


Vinst till AIK, minuspoäng till mig!

AIK vann igår med 1-0 mot Djurgårn! Fy fan vad vi är bra! :D


Sista tåget
Ja det blev en seger och glada var vi. Eftere att ha hällt i mig 3 folköl så var jag lite lagom glad så där (tro det eller ej, men lite lullig kan man bli tillomed av en folköl). Vi drog till armys stamkrog Dick Turpin och tog  några öl till. Martin som bor i Solna kom förbi med cyckeln efter sin träning. Han hade glömt leg så han stod utanför och pratade med oss över staketet. När krogen stängde vid 12 så gick vi mot tuben, Nichlas gick direkt, men jag var kissnödig så vi tog en omväg till max, jag och Martin. När vi sedan kom ner hade vi precis missat ett tåg och därmed missat mitt sista tåg från centralen. Som tur var kunde jag sova över hos Martin, så vi drog hem till honom.

Inga nycklar!

Jag hade inga hemnycklar och jag hade lånat mammas sl-kort eftersom jag inte har pluskort, hon var inte glad över att behöva åka på sms-biljett på morgonen, men jag lämnade kortet på hennes jobb innan jag åkte vidare hem. På hemvägen gick jag förbi Amandas (min syster) skola och lånade hennes nyckel, som jag nu måste gå tillbaka med när jag har mig egen igen.

Haha vilket dygn! Nu ska jag träffa Alex och ta lite bilder, efter att jag lämnat Amandas nycklar.



Wohooo

Yes nu är biljetter bokade och min snälla farbror är på väg att hämta dessa nu, DERBY ikväll!

AIK möter DIF för 100:e gången!

Idag är det derby! AIK och djurgårn möter varandra på Råsunda kl 20.00. Det är ett historiskt möte mellan dessa två för det är nämligen den 100:e gången de möts i allsvenskan. Båda lagen grundades år 1891 och har sedan dess varit stora rivaler. (för er som vill veta grundades inte Hammasrby fören 6år senare, 1897)

Jag ska kanske gå på derbyt med min kära farbror som kommer bjuda mig :) Måste kolla om det finns biljetter kvar bara.
Sen måste jag proppa i mig alvedon så jag pallar eftersom jag är sjuker...

Behöver jag ens säga vilken lag jag hejjar på? ;)




AIK:s härliga klack!




Du är inte borta, men vänskapen är det

Jag saknar verkligen dig, vad hände egentligen med vår vänskap? Varför blev det så här? Jag vill verkligen inte ha det så. Visst kan man störa sig på varandra ibland, så blir det när man umgås mycket (varje dag i skolan), visst vill man bara bort från varandra. Så blev det ett tag och nu verkar det vara som om vi inte alls känner varandra, bara ett "hej" i skolan sen går vi varsitt håll. Jag letade upp en massa bilder från våra 2 år tillsammans som vänner och det var vääldigt många, så jag gjorde två fina collage av några bilder.




Sjukling

Usch nu har min allergi gått från att vara snuvig och nysig till att bli en riktigt hemsk förkylning! Inte kul, speciellt inte när man behöver plugga, ska göra mig en kopp te och krypa ner i min säng.


Pinsamt Sverige!

Herre gud vad Pinsamt långt ner på röstlistan Sverige hamnade. Vad har hänt egentligen med svenska folket? Trodde alla helt seriöst att vårt bidrag skulle slå igenom? Malena är verkligen en otroligt brå sångare, men jag tror tyvär att det är fel slags låt att ha med i eurovision songcontest. Vi får vara nöjda med en 21a plats, vi kom ju inte allra sist i alla fall.

Nästa år kanske Sverige borde satsa på en jury som har sista ordet i röstningen? Då kanske vi kan klättra lite högre på listan nästa år.
 
Malena är en duktig sångare, men tyvär ingen vinnare


Stort Grattis till Norges Alexander Rybak som vann hela tävlingen och dessutom slog rekord i mest röster!



Alexander Rybak
En riktigt söt liten fiolist


Gosehönan

Idag har varit en riktig slappdag. Vaknade halv 2, åt frukost, sen slappade jag lite till i solen. Hampus skulle städa hönshuset, då passade jag på att göra hönsen sällskap och gosade med gullehönan som jag döpt till Belle.

Funderar just nu på vad man ska hitta på ikväll, tills ja kommit på det ska jag klå Hampus i Buzz :)


Studentklänning hittad!

Har köpt min studentklänning idag! Jätte fin, hittade den igår när jag var ute med Martin på stan och jag hittade den på axelssons av alla ställen :o (men den är från "märket" vila)

Bilder på den kommer på studenten :D

Calippo ur ett annat perspektiv

Idag hände nog det konstigaste jag varit med om..

Jag hittade småpengar i min ficka som jag använde för att köpa en glass. Jag köpte en gammal klassiker, Calippo, med ananas smak dessutom som jag älskar. Efter det så tar jag pendel mot tumba, där jag ska möta Hampus.

När jag sitter där och äter på min glass så stirrar en snubbe på mig, han var mellan var 25-30år kanske. han var inte ful eller äcklig, inte snygg heller, blond ganska vältränad "vanlig" kille. Men han blev "ful" i mina ögon efter detta! Efter ett tag upptäcker jag att han stirrar mycket på min glass, eller mer vad jag "gör" med glassen. Jag trodde jag inbillade mig, men såg till min fasa något som jag hoppas jag aldrig ska få se på en främmande kille igen! Behöver jag ens nämna vad? Kan säga så mycket som att han hade mjukisbyxor på sig, vilket gjorde det mer tydligt. Han misstolkade mitt glassätande helt! Usch! Till råga på allt så suckade han tyst för sig själv och upprepade "shit" gång på gång, också väldigt tyst. Jag slutade äta min glass på ett långt tag, och han "lugnade" ner sig. Men glassen började smälta så jag var tvungen att börja äta igen, samma visa igen med snubben. Vad gör man i den sitsen? Jag var lättad när jag klev av i tumba efter 15 min...

Jag kan starkt rekomendera calippo ananas, suuper god! Men tänk på vart och hur ni äter den ;)


Hundrace

Kom hen till Hampus för ett tag sen, har just kört runt med deras fyrhjuling över hela stället och kört race med deras hund Noffe, han är sjuukt snabb :o

Nu ska jag laga pannkakor, funderar på att göra amerikanska, får se vad det blir :)




Looong time ago

Jag insåg just en sak, att igår för exakt två år sen träffades jag å Hampus för allra första gången! :D (iaf den första vi minns, vi har tydligen varit på fester innan men ingen av oss minns att vi setts då haha) Efter den dagen/kvällen har det inte gått någon dag utan att vi pratat eller sms:at, inte ens under de två pauser vi hade kunde vi låta bli att höras, det kallar jag Kärlek :)


Jag å Hampus på min skiva förra veckan


Sunshine

Lägenheten som vi tittade på igår var jätte fin. Huset byggdes på 50-talet, som de flesta hus i fruängen, vilket märks på planlösningen coh köket (som inte var omgjort särskilt mkt, men fräscht ändå).

Innan vi ens funderar mer så ska vi prata med bank och kolla upp andra saker, Spännande! :D

Äntligen skiner solen ute, ska nog ta en sväng med hundarna (är hos hampie) och försöka övertala honom att åka ner till cafét och köpa glass, mums,



Kolla lägenhet idag!

Sitter i skolan nu och ska jobba, men lektionen börjar inte fören kl 14.10, heelt onödigt, fast kanske bra så jag pluggar lite. I fredags hade jag studentskiva, den var jätte rolig. En massa bilder har kommit upp och jag ska lägga upp lite bilder senare :)

Kl 16.00 idag ska jag och Hampus kolla på en lägenhet som ligger i fruängen, får se om den är fin :D


Inför Svensexan

Här sitter man själv hemma hos Hampus medan han är på svensexa-möte  inne i stan (hans bror som ska gifta sig som sagt), ska försöka sätta igång att plugga, vill försöka få bort det mesta till nästa helg. Nästa helg hoppas jag på lite party, jag kommer återkomma till det och bjuda alla kära vänner oxå så håll utkik efter inbjudan ni som känner er träffade :)

Bjuder här på ett litet collage med bilder från 70-tals skivan, enjoy!


70-tals skivan var grym

det var en trevlig skiva igår, lite skumt ställe men roligt folk och alla var utklädda haha! Måste säga att Marléne nog var den sötaste, Bok var den coolaste och Stephan den skönaste! Har inte så mkt mer att säga om denna kväll, hoppas på att få lite bilder som ja kan lägga upp här sen. 

Jag la aldrig upp nån bild på min outfit, jag hann bara ta en snabbis bild i spegeln, så den får duga.



Frisyr a la 70-tal



Att jag stått i typ 30-40 min för att få till fluffet längs ansiktet och även en liten mittbena syns inte, ser bara halvdant ut, men jag är nöjd :)


A la 70- tal

Idag shoppade jag ett linne som jag tänkte ha på mig ikväll på skivan a la 70-tal. Jag är för tillfället ganska pank, men hade ett presentkort på gina tricot på 99 kr, så det fick bli lågbudget köp. Är väldigt nöjd med linnet, ska fota hela min outfit sen innan jag drar ut :)

Nu ska jag skriva klart min natur redovsning till imorgon!

Blivande kändis!

åå läste just på Marlénes blogg om hennes syster Jonna som just blivit klar med låten som hon spelat in. Hon är ju hur duktig som helst! Lyssna på den här sidan http://www.myspace.com/jonnaandersdotter

En funderare

Nu sitter jag här och ska plugga, men har inte riktigt kommit igång än. Jag sitter och funderar på vad jag ska ha på mig imorgon på skivan, som har 70-tals tema. Funderar starkt på att vara hippie, kul att vara lite annorlunda haha. Får se hur det blir :)


Student cool eller classic?

Här har jag hittat några fina klänningar som jag skulle kunna tänka mig att ha.

Den översta raden är lite mer klassiska studenklänningar med den kritvita färgen och någon detalj på vissa.
Den undre raden har jag valt ut några fina som går lite åt det rosa hållet och även en svart prickig.



klänningarna hittade jag på Editor - polyvore

Jag vill gärna veta vad andra tycker om studentklänningen, ska den vara klassisk eller outstanding?



Hjälp mig, snälla!

hej igen. Jag har haft mycket att göra och har inte hunnit skriva något, är lite dålig på det å det blir svårt att ändra på eftersom jag är busy hela tiden :)

Jag lovade ju att lägga upp bilder, men de flesta finns faktiskt på FB, men kan försöka lägga upp ett litet kolagge så snart jag kan.

Behöver lite hjälp. Någon som vet om det finns nån fin Studentlkänning? Helst någon som inte finns överallt, så man blir lite unik :)



RSS 2.0